Aporia GPL3

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Thu Jan 21 15:11:49 EET 2010

On 01/21/10 13:08, Nick Demou wrote:

> Το να αποκαλεί κανείς την GPL viral είναι πολύ "πιασάδικο", εντελώς
> λάθος και εξυπηρετεί μόνο αυτούς που είναι εχθρικοί προς τις copyleft
> (non-permissive) licenses.
>
> O ιός (virus) είναι κάτι επικίνδυνο / κακό που επιτίθεται ύπουλα σε
> έναν οργανισμό για να τον "κολλήσει". Το αν η GPL είναι κακή ή
> επικίνδυνη είναι θέμα οτικής γωνίας αλλά το σίγουρο είναι πως δεν
> επιτίθεται (και μάλιστα ύπουλα) σε κανέναν.

Καλα, αφου δε θα μ'αφησεις να την πω viral, δε θα μ'αφησεις να την πω
infectious, αμα την πω "τακτικη εισοδισμου" μπορει να προκαλεσω και παλι
τιποτε αντι-τροτσκιστικα αντανακλαστικα της πεφωτισμενης opensource
κοινοτητας, πως να την πω; Αμα την πω "τακτικη ακουσιου διαφωτιστικου
προσηλυτισμου του πηγαιου κωδικα στα ιδανικα της ελευθεριας, ισοτητας
και αδελφοσυνης", θα σταματησεις να γκρινιαζεις, η θα ψαξεις να βρεις κι
εκει αρνητικες συνεκδοχες;

> Για να "κολλήσει" ο
> κώδικάς σας GPL πρέπει να το επιδιώξετε εσείς οι ίδιοι. Αν δεν σας
> αρέσει η GPL μην προσπαθείτε να εκμεταλλευτείτε (ως προγραμματιστές)
> GPL κώδικα.

Πραγμα που θα ηταν παρα πολυ ευκολο, εαν μπορουσες να μου δωσεις εναν
ορισμο της "εκμεταλλευσης" αρκετα σαφη ωστε να γνωριζω τι πρεπει να
αποφευγω, γιατι αλλιως ειναι σαν να με ΠΡΟΚΑΛΕΙΣ να το κανω εστω και απο
αβλεψια, μονο και μονο για να υποστω τις συνεπειες.

Το οποιο, ειρωνικοτατα, ειναι και ακριβως ενας απο τους λογος που η
εκδοση 3 της GPL δε φαινεται να χει και τοση απηχηση οση θα οραματιζοταν
ο δημιουργος της.

> Αν από την άλλη δεν έχετε κάτι εναντίον της GPL μην την
> αποκαλείτε με υποτιμητικά επίθετα που δημιουργούν ψευδείς εντυπώσεις
> στους μη ειδικούς.

Οι μη ειδικοι χεσμενη πατοκορφα την εχουν την GPL. Θελουν απλα software
που να λειτουργει, και συγνωμμη που ΔΕΝ πιστευω οτι η GPL αυτη καθεαυτη
και απο μονη της ειναι η επαρκης και αναγκαια συνθηκη για να καταληξουμε
στο ζητουμενο αποτελεσμα.