Powerline

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Sun Jan 10 18:52:25 EET 2010

Demosthenes Koptsis wrote:
> με λίγα λόγια από ότι νομίζω είναι μπριζάκια που μπαίνουν στις μπρίζες
> του τοίχου.
>
> σε κάθε ένα συνδέεις με ένα καλώδιο τον υπολογιστή.
Καλά τα λες, το καλώδιο είναι ethernet και συνδέεται στην ενσωματωμένη
θύρα ethernet του υπολογιστή σου. Αν δεν υπάρχει ενσωματωμένη (χλωμό τη
σήμερον νομίζω) χρειάζεσαι και κάρτα ethernet.

> Έτσι αντί να τραβάς έξτρα καλώδια για δίκτυο Η/Υ χρησιμοποιείς αυτά
> του σπιτιού σου που είναι για το ρεύμα.
>
> Για παράδειγμα έχεις ένα desktop στο δωμάτιο σου και ένα laptop στο
> σαλόνι και αυτά απλά τα συνδέεις αντί μεταξύ τους στις μπρίζες του
> σπιτιού.
Περίπου. Για κάθε μπρίζα χρειάζεσαι και έναν αντίστοιχο adaptor, όλοι οι
υπολογιστές συνδέονται σε πόρτες ethernet. Μπορείς κάλλιστα να
χρησιμοποιήσεις και ethernet hub / switch.

> Τώρα σε τι λειτουργικά δουλεύουν πρέπει να το δεις τι υποστηρίζει το
> κάθε ένα. δεν έχω ιδέα.
Αν λειτουργεί στο λειτουργικό σου η θύρα ethernet, θα λειτουργήσει και
το power ethernet κανονικά. Προϋπόθεση είναι οι power over ethernet
adaptors που θα χρησιμοποιήσεις να είναι συμβατοί μεταξύ τους. Δυστυχώς
η μόνη εγγύηση για αυτό σήμερα είναι αυτή που σου δίνει ο εκάστοτε
κατασκευαστής.

Έχε επίσης υπ' όψη ότι μπορεί άλλες ηλεκτρικές συσκευές στο ηλεκτρικό
σου δίκτυο να παράγουν θόρυβο που ελαττώνει τις επιδόσεις του powerline
ethernet δικτύου που θα στήσεις. Γενικότερα, κράτα μικρό καλάθι στο θέμα
των επιδόσεων.

Καλή τύχη με την αναζήτησή σου :-)

Φιλικά,

Απόλλων