τι μπορούμε να κάνουμε όταν το σύστημα swap-άρει σαν τρελό?

Yiannis yiannis at tolises.homeunix.org
Mon Sep 7 18:06:15 EEST 2009

On Mon, 7 Sep 2009 12:27:28 +0300
Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:

> μία φορά κάθε μερικούς μήνες θα μου συμβεί "το κακό" σε κάποιο
> λινουξόκουτο: Ο δίσκος δουλεύει σαν τρελός, στα X ούτε καν το ποντίκι
> δεν κινήτε ομαλά, και σε κονσόλα δεν μπορώ να κάνω login γιατί κάνει
> timeout πριν καν εμφανιστεί prompt για password. Τρεις τέσσερις φορές
> που μου έχει συμβεί αυτό και είχα κάτι σαν π.χ. gkrellm ανοιχτό είδα
> την swap στα κόκκινα. Κάποτε που είχα ποοοολύ υπομονή και λίγη τύχη
> ανακάλυψα ότι το pidgin είχε καταπιεί όλη τη μνήμη. Συνήθως όμως απλά
> το σύμπαν κολλά.
>
> Τι κάνει κανείς για να μπορέσει να ξεπεράσει αυτή την κατάσταση όσο
> [...]

ulimit ?

> Εδώ και ένα δυο χρόνια το μόνο κόλπο που ξέρω να
> κάνω είναι να πατώ sysrq key combinations [1] ώστε να πετύχω
> terminate all processes, kill all processes, unmount, sync, reboot.
> Δυο φορές που έχω δοκιμάσει το alt + sysrq + f που θεωρητικά θα
> προσπαθήσει να ελευθερώσει μνήμη σκοτώνοντας κάποια(ες) διεργασίες
> (oom_kill) δεν έχει πετύχει. Έχει δουλέψει σε κανέναν απο εσάς? Έχετε
> καμία ιδέα γιατί να μην λειτουργεί σε μένα?

Σε εμένα παίζει μια χαρά. Ειδικά όταν το firefox - σπάνια - δεν
νιώθει καθόλου καλά βοηθάει. Κοίτα τα προφανή:
# zgrep CONFIG_MAGIC_SYSRQ /proc/config.gz
CONFIG_MAGIC_SYSRQ=y

και ότι ο window manager σου δεν χρησιμοποιεί αυτή τη συντόμευση.
Επίσης δοκίμασε το και από κονσόλα για να δεις αν παίζει.

Γιάννης

--