τι μπορούμε να κάνουμε όταν το σύστημα swap-άρει σαν τρελό?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Mon Sep 7 12:27:28 EEST 2009

μία φορά κάθε μερικούς μήνες θα μου συμβεί "το κακό" σε κάποιο λινουξόκουτο:
Ο δίσκος δουλεύει σαν τρελός, στα X ούτε καν το ποντίκι δεν κινήτε ομαλά,
και σε κονσόλα δεν μπορώ να κάνω login γιατί κάνει timeout πριν καν
εμφανιστεί prompt για password. Τρεις τέσσερις φορές που μου έχει συμβεί
αυτό και είχα κάτι σαν π.χ. gkrellm ανοιχτό είδα την swap στα κόκκινα.
Κάποτε που είχα ποοοολύ υπομονή και λίγη τύχη ανακάλυψα ότι το pidgin είχε
καταπιεί όλη τη μνήμη. Συνήθως όμως απλά το σύμπαν κολλά.

Τι κάνει κανείς για να μπορέσει να ξεπεράσει αυτή την κατάσταση όσο πιο
ανώδυνα γίνεται? Εδώ και ένα δυο χρόνια το μόνο κόλπο που ξέρω να κάνω είναι
να πατώ sysrq key combinations [1] ώστε να πετύχω terminate all processes,
kill all processes, unmount, sync, reboot. Δυο φορές που έχω δοκιμάσει το
alt + sysrq + f που θεωρητικά θα προσπαθήσει να ελευθερώσει μνήμη
σκοτώνοντας κάποια(ες) διεργασίες (oom_kill) δεν έχει πετύχει. Έχει δουλέψει
σε κανέναν απο εσάς? Έχετε καμία ιδέα γιατί να μην λειτουργεί σε μένα?

[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_SysRq_key

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS