DoD && OSS

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Oct 31 00:31:34 EET 2009

Nick Demou wrote:
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Ξαναδιάβασε το αυτό το σημείο που έγραψες.
> Ένα σωρό μικρές επιχειρήσεις με είχαν κατά καιρούς προσλάβει για να
> γράψω κώδικα (και μερικές φορές ανοιχτό κώδικα). Δεν το κάνω παρά
> σπάνια πλέον αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν ήμουν ο τελευταίος επ' αμοιβή
> προγραμματιστής στον πλανήτη.

Όχι, δεν θεωρώ κακό να συνεργαστεί κάποιος developer με επιχειρήσεις ή
να πληρωθεί για τη δουλειά του. Και για να το ξεκαθαρίσω, δεν έχω
πρόβλημα με την κατάσταση, την οποία θεωρώ άκρως φυσιολογική, αλλά έχω
κάπως μπουχτίσει να διαβάζω επιχειρήματα χωρίς καμία πρακτική σημασία.

Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί τα έξοδα συντήρησης του
ειδικά τροποποιημένου ΕΛ/ΛΑΚ για την κάλυψη των τάδε αναγκών είναι στην
πράξη λιγότερα από τα έξοδα συντήρησης του κλειστού λογισμικού. Όπως
επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί συνεχίζουμε να μιλάμε για ΕΛ/ΛΑΚ στις
περιπτώσεις όπου οι ειδικές τροποποιήσεις δεν δημοσιοποιούνται. Τέλος θα
μου έκανε μεγάλη εντύπωση αν κάποιος προγραμματιστής έχει την υπομονή να
 αναλύσει τα περί ΕΛ/ΛΑΚ στις διάφορες επιχειρήσεις με τις οποίες
συνεργάζεται, όπως επίσης και το αν κάποια επιχείρηση δίνει δεκάρα για
το ΕΛ/ΛΑΚ.

> αυτό που περιγράφεις δεν είναι lock-in ούτε "ένα άλλο είδος lock-in".
> Lock-in σημαίνει να έχεις ENAN μόνο προμηθευτή (ή αν θες να το δεις
> ακόμα πιο σφαιρικά ένα καρτέλ προμηθευτών) για κάποιο είδος/υπηρεσία.
> Το να να σε χρεώνουν οι προμηθευτές σου (οι developers εν προκειμένω)
> ότι τους φωτίσει ο θεός --αλλά λειτουργώντας *στα πλαίσια
> ανταγωνισμού*-- είναι απλά "just life".

Επιμένω ότι είναι ένα είδους lock-in, αλλά δεν χρειάζεται να κολλήσουμε
στην ονομασία. Η εναλλαγή προγραμματιστή/ών νομίζω εμπεριέχει μεγάλο
ρίσκο από πολλές απόψεις. Και μόνο άυτό το ρίσκο αν λάβω υπόψη μου,
προσωπικά θεωρώ ότι είμαι locked-in. Είναι κάτι αναπόφευκτο όμως. Θεωρώ
ότι συμβαίνει και σε πολλές άλλες περιπτώσεις.

ΥΓ: Λοιπόν, για μένα το thread αυτό έχει λήξει οριστικά. Έχω κάποιες
καστομιές να συντηρήσω λέμε!!! :)