DoD && OSS

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Oct 30 20:21:39 EET 2009

2009/10/30 George Notaras <gnot at g-loaded.eu>:
> [...]
> Αυτό όμως [το να αναλάβει την πλήρη συντήρηση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού
> που χρησιμοποιεί] δεν μπορεί ούτε να τολμήσει να σκεφτεί
>  (πολύ περισσότερο να το
> κάνει) ο ιδιώτης ή η μικρή επιχείρηση, οι οποίοι μάλιστα ούτε μικρές
> customιές δεν είναι σε θέση συντηρήσουν,
> εκτός κι αν είναι σε θέση να προσλάβουν κάποιον developer
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Ξαναδιάβασε το αυτό το σημείο που έγραψες.
Ένα σωρό μικρές επιχειρήσεις με είχαν κατά καιρούς προσλάβει για να
γράψω κώδικα (και μερικές φορές ανοιχτό κώδικα). Δεν το κάνω παρά
σπάνια πλέον αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν ήμουν ο τελευταίος επ' αμοιβή
προγραμματιστής στον πλανήτη.

> [...]
> Το γεγονός αυτό δημιουργεί ένα άλλου είδους lock-in για τον επαγγελματία
> / μικρή επιχείρηση που χρησιμοποιεί ΕΛ/ΛΑΚ. Ενώ από τη μία έχει
> θεωρητικά τη δυνατότητα να προσαρμόσει το λογισμικό στις ανάγκες του,
> πρακτικά μόνο μικρές αλλαγές μπορεί να καταφέρει χωρίς "να του βγει ο
> κούκος αηδόνι".

αυτό που περιγράφεις δεν είναι lock-in ούτε "ένα άλλο είδος lock-in".
Lock-in σημαίνει να έχεις ENAN μόνο προμηθευτή (ή αν θες να το δεις
ακόμα πιο σφαιρικά ένα καρτέλ προμηθευτών) για κάποιο είδος/υπηρεσία.
Το να να σε χρεώνουν οι προμηθευτές σου (οι developers εν προκειμένω)
ότι τους φωτίσει ο θεός --αλλά λειτουργώντας *στα πλαίσια
ανταγωνισμού*-- είναι απλά "just life".