opengov

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Oct 21 21:21:24 EEST 2009

Apollon Koutlidis wrote:

> Σκέψου το και αλλιώς: μεγαλώνοντας ένα παιδί, το τιμωρείς κάθε φορά που
> κλαίει χωρίς λόγο. Το επιβραβεύεις μόνον όταν έχει λόγο να κλάψει και
> δεν κλαίει. Το αποτέλεσμα είναι ένας ενήλικας με τραυματική
> προσωπικότητα και συναισθηματικές διαταραχές... Η "ισοδύναμη"
> επιβράβευση πρέπει να έρχεται όποτε το παιδί δεν κλαίει ακόμα και αν δεν
> έχει λόγο να κλάψει - και η συχνότητα οφείλει να είναι αντίστοιχη της
> τιμωρίας.
>
> Μπορεί να ακούγεται χοντροκοπιά η προβολή παιδαγωγικών μεθόδων στη σχέση
> κυβέρνησης / πολίτη, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι - στο συγκεκριμένο
> [...]

Ενώ για την ανατροφή ενός παιδιού συμφωνώ απόλυτα, δεν μπορώ να πω με
βεβαιότητα το ίδιο και για τη σχέση κυβέρνησης/πολίτη, όπου ο ρόλος των
πολιτών απέχει πολύ από το ρόλο του παιδαγωγού/εκπαιδευτή. Σε γενικές
γραμμές αντιλαμβάνομαι αυτό που λες, αλλά νομίζω ότι ο σωστότερος τρόπος
να προσδιοριστεί η σχέση αυτή είναι θα θεωρήσουμε ότι "έχουμε προσλάβει
τους πολιτικούς για να κάνουν μια δουλειά και ότι θα κριθούν εκ του
αποτελέσματος". Σίγουρα κι αυτοί είναι άνθρωποι και το έργο τους είναι
δύσκολο. Χρειάζονται μια ώθηση.

Ομολογώ ότι δεν το έχω σκεφτεί ποτέ αυτό το θέμα και με βρίσκεις
απροετοίμαστο...

> Και πάλι θα διαφωνήσω. Εάν η επιβράβευση δεν ακολουθεί την ενέργεια,
> χάνεται η συσχέτιση. Όσο μεγαλύτερο το χρονικό διάστημα μεταξύ ενέργειας
> και θετικής ή αρνητικής ανταμοιβής, τόσο χαμηλότερη είναι η
> αποτελεσματικότητα της δεύτερης.

Συμφωνώ, αλλά υπάρχει και το εξής: ο πολίτης στην παρούσα φάση έχει μόνο
τις επιλογές 1) να επιβραβεύσει και 2) να μην επιβραβεύσει. Δεν έχει τη
δυνατότητα να "τιμωρήσει" μέχρι τις επόμενες εκλογές.