opengov

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Oct 21 18:06:07 EEST 2009

Apollon Koutlidis wrote:

> Να προτείνω κάτι λοιπόν; Ευκαιρία είναι όταν βλέπουμε κάτι που γίνεται
> σωστά (ή καλύτερα απ' ότι ήταν, ή καλύτερα απ' ότι περιμέναμε / έχουμε
> συνηθίσει) να το επικροτούμε, και ν' ακουγόμαστε. Είναι πιθανότατα ο
> μόνος τρόπος να σπάσουμε το καλούπι της γκρίνιας και της μιζέριας - και
> ίσως ο καλύτερος τρόπος να ενθαρρύνουμε καλύτερες πρακτικές.
>
> "Το σωστό να λέγεται" - ή, κατά την πιο ισοροπημένη Αριστοτελική εκδοχή
> "επαίνοις τε και ψόγοις". Κατάδειξη, παράπονο και καταγγελία δε λείπουν
> στην Ελλάδα - αυτά που (ακόμα) λείπουν είναι συνεργασία, συμφωνία,
> [...]

Συμφωνώ ότι η επιβράβευση είναι το ίδιο σημαντική με την παρατήρηση,
ασχέτως αν, ακολουθώντας το γενικότερο ρεύμα, συνηθίζω να "γκρινιάζω"
περισσότερο από όσο επιβραβεύω.

Πάντως, η επιβράβευση και ο έπαινος θα πρέπει να γίνονται για
ουσιαστικές αλλαγές ή τουλάχιστον για ουσιαστικές προσπάθειες αλλαγής.
Για παράδειγμα, δεν αρκεί να αναρτάται μόνο το περιεχόμενο του site του
Γραφείου του Πρωθυπουργού υπό την άδεια Creative Commons, αλλά θα πρέπει
να εφαρμοστεί σε όλα τα κυβερνητικά sites. Είναι αδιανόητο (και
παράδοξο) σε site Υπουργείου να αναρτάται περιεχόμενο, το οποίο
προορίζεται για αναδημοσίευση από τον Τύπο, με "All Rights Reserved"[1].
Οπότε, προτείνω να περιμένουμε κάποιους μήνες προτού επιβραβεύσουμε ή
γκρινιάξουμε.

[1] Ακόμη κι αν δεν αναφέρεται ρητά, τότε εξυπακούεται.