proxy server στο σπίτι για πρόσβαση απ'έξω

Papaioannou Giannis jhn at hellug.gr
Fri Nov 13 12:20:43 EET 2009

Quoting Theodore Lytras <thlytras at gmail.com>:
> ΟΚ, το 0.0.0.0 βρήκα τι σημαίνει, αλλά -φιλολογικά ρωτώντας- γιατί θα
> πρέπει να βάλω την IP του μηχανήματος (192.168.1.40) και δεν μου κάνει
> το localhost? Ο υπολογιστής δεν καταλαβαίνει κατευθείαν οτι localhost
> === 192.168.1.40 ?

localhost === 127.0.0.1

> Είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσω dyndns? Αν η (εξωτερική) IP του
> σπιτιού μένει σταθερή, δε μπορώ να δώσω αυτή ως proxy?

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και την εξωτερική IP.

> Πως θα βρώ όμως ποιό port είναι προσβάσιμο από τη δουλειά?
> Νομίζω βέβαια πως ξέρω... έδωσα nmap 1.2.3.4 (η εξωτερική IP της
> δουλειάς), και μου βγάζει
>
> Interesting ports on ****.****.gr (1.2.3.4):
> Not shown: 999 filtered ports
> PORT    STATE SERVICE
> 443/tcp open  https
>
> Άρα μόνο την 443 μπορώ να χρησιμοποιήσω?

Όχι. Το παραπάνω nmap είναι εντελώς λάθος. Φαίνεται ότι υπάρχουν
αρκετές έννοιες που δεν έχεις κατανοήσει ακόμα. Για να δείς με απλό
τρόπο αν στο χώρο εργασίας σου σας κόβουν ή όχι κάποια ports, μπορείς
απλά να ανοίξεις ένα port στο σπίτι σου και να δοκιμάσεις να συνδεθείς.

Για παράδειγμα, χρειάζεσαι πρόσβαση με ssh στο σπίτι σου. Τρέχεις το
sshd service στο pc σου. Κάνεις redirect το port 22 από το router στο
pc σου. Μετά από την δουλειά προσπαθείς να συνδεθείς με ssh στο ip του
σπιτιού σου. Αν τα καταφέρεις, τότε οι tcp συνδέσεις προς port 22
είναι ανοιχτές και επιτρεπτές από το firewall της εταιρίας σου (άρα
αυτό σου δίνει και την ssh/socks δυνατότητα).

Ένας πιο εύκολος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις κάποιο εργαλείο σαν
το tcptraceroute αλλά καλύτερα να καταλάβεις τα βασικά πρώτα.

> Αυτό όμως μου δημιουργεί άλλο ερώτημα. Αν εγώ κάνω στο router του
> σπιτιού μου forward το port 443, ή το port 8080 (που μόλις ανέφερε ο
> Γιώργος ο Πάλλας), μήπως αυτό σημαίνει οτι οι υπολογιστές του σπιτού
> μου δε θα μπορούν να κάνουν web browsing?

Όχι, είναι άσχετα μεταξύ τους.

--
JHN