Ποιο RDBMS μετά τη MySQL;

Alexandros Kosiaris alex at noc.grnet.gr
Thu Nov 5 13:20:27 EET 2009

George Notaras wrote:

> Η άποψή σου είναι σεβαστή γιατί είναι ένα επιχείρημα επί της ουσίας.
> Όμως, δεν είπα ποτέ ότι τίθεται θέμα σύγκρΙσης ανάμεσα στα δύο συστήματα
> και οπωσδήποτε δεν έβγαλα κανένα χαρακτηριστικό άχρηστο.
Οχι. Είπες ότι υπάρχει απευθείας σύγκρουση. Και προσπάθησα να σου δείξω
ότι δεν υπάρχει απευθείας σύγκρουση.
> Ειλικρινά, δεν έχω κάτι με την Oracle. Απεναντίας, τη θεωρώ την απόλυτη δύναμη στον
> τομέα των databases. Από την άλλη όμως, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το
> γεγονός ότι η MySQL χρησιμοποιείται με απόλυτη επιτυχία σε μερικά από τα
> πιο απαιτητικά περιβάλλοντα. Θα αναφέρω ως παραδείγματα μόνο τη
> Wikipedia και το Facebook, αν και είναι πολύ περισσότερα:
> http://mysql.com/customers/ Και μόνον αυτά τα δύο όμως δείχνουν ότι το
> feature-set είναι ικανό και σε συνδυασμό με την τιμή μπορεί να γίνει
> ανταγωνιστικό.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους ένα περιβάλλον είναι απαιτητικό
όπως επιδόσεις, features, χρήση υλικού, συμβατότητα με λογισμικό και τα
ρέστα.

Τόσο η Wikipedia όσο και το Facebook δεν είναι απαραίτητα απαιτητικά
περιβάλλοντα από άποψη features(σίγουρα είναι από άποψη επιδόσεων). Για
τη wikipedia μία γρήγορα ματιά στο schema του mediawiki δεν δείχνει
ανάγκη για κάποιο εξειδικευμένο feature. Από την άλλη ούτε κατά διάνοια
είναι αυτό αρκετό για να αποφανθώ κάτι τέτοιο. Δεδομένου ότι δεν
γνωρίζουμε τι features χρησιμοποιούν δεν μπορούμε να αποφανθούμε ότι
είναι απαιτητικά περιβάλλοντα από αυτή την άποψη.

Κατά συνέπεια μπορεί άνετα να μην έχουν ανάγκη την Oracle και να μην
τίθεται καν θέμα απευθείας σύγκρουσης των δύο προϊόντων. Αυτός είναι και
ο λόγος που απάντησα.

> Ο μόνος λόγος για να μην το πράξει πιστεύω ότι θα είναι ο αντίκτυπος που
> θα έχει στην FOSS Κοινότητα, το οποίο σίγουρα είναι πολύ σοβαρός λόγος.

Διαφωνώ. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι. Όπως πχ να χρησιμοποιεί την MySQL ως
entry level cheap database λύση ώστε να προωθεί τα υπόλοιπα προϊόντα
της. Καλύτερα είναι για εκείνους να χρησιμοποιεί ο κόσμος που γνωρίζεται
με τις βάσεις δεδομένων την "Oracle MySQL" και μετά να πάει πιθανώς στην
Oracle Database παρά να καταλήγει σε οποιαδήποτε άλλη που δεν θα έχει το
brand name της.
Και πάω στοίχημα πως μπορούν να βρεθούν και άλλοι αρκετά πειστικοί λόγοι.

> Αλλά, ως πιο πιθανό σενάριο, συνεχίζω να θεωρώ τη διαμόρφωση μιας
> έκδοσης της Oracle που θα καλύψει σιγά-σιγά το μερίδιο της αγοράς που
> κατέχει σήμερα η MySQL και την ταυτόχρονη σταδιακή απαξίωση της
> τελευταίας. Η "τεχνολογία" που περιλαμβάνει η MySQL είναι άχρηστη για
> την Oracle, οπότε δεν υπάρχει και λόγος να συνεχίσει την ανάπτυξή της.

Δύσκολο πράγμα να επιτευχθεί αυτό που λες. Το project είναι OpenSource
και λογικά αρκετός κόσμος θα προτιμήσει να χρησιμοποιήσει τα forks που
θα κάνει το Community παρά ένα νέο προϊόν(εκτός εάν κάνει από κάθε άποψη
ότι η MySQL και κάτι παραπάνω στην ίδια τιμή)

--
Alexandros Kosiaris 	Network Operation Center , GRNET S.A.
e-mail : alex at noc.grnet.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074