Linuxόκουτο για home / home office, server

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Mon Nov 2 15:08:42 EET 2009

linuxlists at freemail.gr wrote:
> Γεια χαρά σε όλους...
>
> Θέλω να στήσω ένα ρημάδι για FAX και τηλεφωνητή, squid, VPN, file -
> print & media server, Video Recorder με κάρτα TV, και αντίστοιχες
> βλακείες, Θα εξυπηρετεί ανάγκες home / home office. (Ναι, ENA ρημάδι για
> όλα αυτά. Λόγοι ανωτέρας βίας). Υπολογίζω να στήσω πάνω του SuSE ή
> Gentoo (Ό,τι έχω πρόχειρο εκείνη τη στιγμή)
>
> Σκέφτομαι να κάνω καστομιά σε ηλεκτρολογικό κουτί με έναν atom ή
> αντίστοιχο από VIA (nano) ή AMD (δε θυμάμαι πως λέγεται η αντίστοιχη
> σειρά) για λόγους διαστάσεων - κόστους - κατανάλωσης - θορύβου
> [...]

Έχω Atom 330 εδώ και αρκετό καιρό. (Για την ακρίβεια, είμαι στο δεύτερο
μια και το πρώτο - ένα Shuttle X27D -  είχε άδοξο τέλος). Από άποψη
ταχύτητας ο 330 πιστεύω βρίσκεται στο επίπεδο του 2Ghz Pentium 4 (ή ίσως
και καλύτερου, π.χ. 2.4) αλλά σίγουρα είναι πιο αργός από ένα P4 3Ghz.
(Αυτό θα το καταλάβεις στην αναπαραγωγή κάποιου HD video).
Από την άλλη, ο 330 λόγω των δύο πυρήνων του φαίνεται να έχει κάποια
πλεονεκτήματα απόκρισης σε σχέση με το P4 όταν φυσικά κάνεις περισσότερα
από ένα πράγματα. Και φυσικά μικρή κατανάλωση, θερμότητα, θόρυβο κλπ.
Βέβαια θα πρέπει να εξετάσεις αν σε βολεύει το form factor (mini-ITX)
και το γεγονός ότι οι μητρικές με Atom είναι όλες βασισμένες στο  ίδιο
chipset, δεν μπορείς να βάλεις άλλη κάρτα γραφικών και στην καλύτερη
περίπτωση έχουν μόνο μια PCI υποδοχή.

Η μητρική που έχω αυτή τη στιγμή είναι αυτή:
http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.528056
Δεν έχει κανένα πρόβλημα συμβατότητας, τρέχει άψογα Debian και FreeBSD
και όλες οι onboard συσκευές λειτουργούν. Προσωπικά ελπίζω να βγουν και
πιο ισχυροί Atom με παρόμοια πάντα χαρακτηριστικά κατανάλωσης (κάτι το
οποίο μάλλον ετοιμάζεται).