md + ΔΕΗ = L.F.E.

Houtouridis Christos houtouridis.ch at gmail.com
Wed May 13 12:32:11 EEST 2009

On Tue, 2009-05-05 at 17:49 +0300, Thanasis wrote:

> Sorry αλλά εδώ άς βοηθήσει κάποιος άλλος, που να είναι πιο έμπειρος...

> ... και ίσως να έχει και το ίδιο distro ...
> Αφού δεν bootάρεις από τα sd[bc] δεν παίζει ρόλο το initrd.

> Τότε γιατί δεν χρησιμοποιείς αυτόν;

Σόρρυ για την καθυστέρηση αλλά με πήρε μακρυά η Λάρισα.

Καταρχήν το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν ήταν να βρω τo χαμένο raid
partition, αυτό το είχα κάνει ήδη. Ήταν να καταλάβω για ποιο λόγο δεν
δουλεύει το μαραφέτι και γιατί δεν μου εμφάνιζε sd[bc]1 ενώ αυτά ήταν
μια χαρά.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε και λύθηκε. Σε κάποια φάση κατά τη διάρκεια του
uptime είχα βάλει κάτι καλούδια και μαζί τους μπήκε και ο "κακός" dmraid
αλλά το ξέχασα. Tην επόμενη φορά που bootαρε το μηχανάκι πρόλαβε αυτός(ο
dm_mod) και δημιούργησε το node dm-0 και ο sd_mod ο καημένος δεν είχε να
φτιάξει sd[bc]1. Αυτό το βρήκα κατά λάθος όταν βαρέθηκα να πληκτρολογήσω
fdisk -l /dev/sd[bc]1 και έδωσα μόνο fdisk -l σκέτο. Εκεί ξαφνικά είδα
ένα ωραίο-ωραίο dm-0 μεγέθους όσο το md array μου και λύθηκε το
"μυστήριο".

Νομίζω βέβαια ότι επειδή "κάποια" αρχεία πήγαν "βόλτα" μετά την ΔΕΗ ίσως
να πήγε και τίποτα blacklist.conf dmraid specific μαζί τους.

Κατέληξα λοιπόν στο συμπέρασμα ότι όσο φορτωνόταν ο dm_mod, o udev
δέσμευε για αυτόν τα device-nodes των partition και για το sd_mod δεν
είχε λόγο να φτιάξει άλλα.

Θα μπορούσα να ξαναβάλω blacklist το dmraid αλλά τώρα πλέον δεν είχε
πλάκα, είχα βρει τί ήταν. Πέταξα το περιττό module με απεγκατάσταση του
οδηγού και έφυγα για τη fosscomm.

--
Χουτουρίδης Χρήστος