FOSSCOMM #2

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun May 10 23:36:28 EEST 2009

Μόλις επέστρεψα από τη FOSSCOMM #2 στο ΤΕΙ της Λάρισας.

Ξεκινήσαμε από την Πάτρα περίπου 18:30 την Παρασκευή, με τον Κωστή και
τον Ithilgore.  Μετά από 4 ώρες οδήγηση φτάσαμε στη Λάρισα και άρχισε η
περιπέτεια να βρούμε το ξενοδοχείο μας σε μια άγνωστη *και* για τους
τρεις μας πόλη :P

Τελικά το βρήκαμε, και μετά από ένα σύντομο διάλειμμα 10-15 λεπτών στο
ξενοδοχείο πήγαμε για φαγητό σε μια ταβέρνα κοντά στο φρούριο της
Λάρισας.  Μου διαφεύγει το όνομα της ταβέρνας, αλλά ήταν τόσο πολύ το
φαί που φταίει σίγουρα ότι κάψαμε κάμποσα εγκεφαλικά κύτταρα για να το
χωνέψουμε όλο.  Προτείνεται με τα χίλια το μείγμα γιαουρτιού και τυριού
που σερβίρεται ως ορεκτικό σε πολλά μέρη της Λάρισας.  Είναι απλά μαγικό.

Το Σάββατο είδα μόνο κάποιες παρουσιάσεις μετά το μεσημέρι, με highlight
της μέρας περισσότερο το τι γινόταν στους διαδρόμους.  Ήταν εκεί πολλοί
από τους «γνωστούς άγνωστους» και περισσότεροι ακόμα, τους οποίους είδα
για πρώτη φορά.

Ο Μανώλης Κιάγιας και η ομάδα του από την Κρήτη είχαν στήσει ένα FreeBSD
booth με απεριόριστα CD-ROM, ελληνικά flyers, τυπωμένα αντίγραφα από το
FreeBSD Handbook, τεράστιες αφίσες (από τις οποίες μου χάρισαν μία),
αυτοκόλλητα με το Beastie και το logo του FreeBSD και δύο αληθινά
κουκλάκια του Beastie!

Ο Σύλλογος HELLUG είχε το δικό του stand με ενημερωτικά flyers, ήταν
εκεί ο Πάνος Χρηστέας, ο Δημήτρης Αγγελάκος, η Έφη Μουζέλη, ο Νίκος
Ρούσσος, ο Γρηγόρης και άλλα μέλη του Συλλόγου, και ενημερώσαμε όποιον
μας ρωτούσε για το HELLUG, όταν δεν πειράζαμε ο ένας τον άλλο για το
αγαπημένο του Linux ή BSD distribution :P

Το Debian, το Ubuntu, και το Fedora είχαν δικές τους ομάδες από άτομα,
με ακόμα περισσότερο ενημερωτικό υλικό, φυλλάδια, αφίσες και σχεδόν
άπειρα CD-ROM για μοίρασμα στον κόσμο.

Το βράδυ του Σαββάτου πήγαμε σε ένα μέρος που ήταν σχεδόν δολοφονικό για
την μικρή μου αντοχή σε οινόπνευμα, αλλά την κατάσταση έσωσαν ο Χρήστος
Μπαχαράκης, ο Βαγγέλης Μπαλάσκας κι ο Γιάννης Μπερεδήμας που ήπιαν ότι
οινοπνευματώδες με πλησίαζε πριν προλάβει να με βλάψει περισσότερο :-)

Κάμποση ώρα μετά τα μεσάνυχτα γυρίσαμε στο ξενοδοχείο, όπου είχα μια
ενδιαφέρουσα ανταλλαγή απόψεων με τα κουνούπια.  Δε θυμόμουνα ότι όπου
υπάρχει ποτάμι είναι πιθανόν να έχει και τέτοια παρέα και κοιμήθηκα με
το παράθυρο ανοιχτό.  Ψιλο-λάθος αυτό, οπότε μην το κάνετε «ελαφρά τη
καρδία» αν πάτε ποτέ κάπου εκεί κοντά χωρίς κάποια λοσιόν ή άλλη
προστασία από τα κουνούπια.

Τη δεύτερη μέρα ήταν (όπως είναι μάλλον αναμενόμενο) λιγότερος κόσμος
από αυτούς που ήταν και την πρώτη, αλλά είδα και καινούρια άτομα να
έρχονται να ρωτήσουν για το Linux και το BSD την Κυριακή.  Πολύ ωραία
και ενδιαφέρουσα ήταν η παρουσίαση του Κωστή για το Android και τον
τρόπο με τον οποίο γράφονται εφαρμογές για αυτό.  Αν κατάλαβα καλά έχει
αρκετά καλή συμβατότητα με το Eclipse σε Linux (το ίδιο το demo που
έκανε ο Κωστής ήταν σε Eclipse που έτρεχε κάτω από Debian), και αν
εξαιρέσουμε ότι προσωπικά έχω λίγο περίεργες αντιδράσεις στη Java,
φάνηκε να είναι τουλάχιστον ενδιαφέρουσα πλατφόρμα.

Το απόγευμα της Κυριακής είχαμε πλέον εξοικειωθεί με το χώρο, οπότε
βρήκαμε την καφετέρια των ΤΕΙ Λάρισας με μόλις μία αποτυχημένη
προσπάθεια (σε αντίθεση με το Σάββατο που είχε κάμποσα false starts),
και μετά από ένα καφέ συνήρθαμε κάπως, βγάλαμε τις απαραίτητες
αποχαιρετιστήριες φωτογραφίες και αρχίσαμε να σκορπάμε.  Από όσο ξέρω το
event συνεχίζεται ακόμα, και αύριο έχει ένα ακόμα Fedora hackfest, αλλά
θα αφήσω το Γλέζο να μας πει περισσότερα γι αυτό.

Προσωπικά πέρασα πολύ καλά, και σίγουρα ένα μεγάλο μέρος οφείλεται στην
οργάνωση της ομάδας του ΤΕΙ Λάρισας.   Συγχαρητήρια από εμένα!

Στο επόμενο FOSSCOMM ελπίζω να περάσουμε το ίδιο καλά, και να έχουμε
ακόμα περισσότερες παρουσιάσεις από κόσμο που κάνει καινούρια
ενδιαφέροντα πράγματα με το Linux.  Μια ιδέα θα ήταν να έχουμε και κόσμο
από εταιρείες που χρησιμοποιούν το Linux στην Ελλάδα :-)