γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Tue Mar 31 17:22:39 EEST 2009

Christos Ricudis wrote:

> Gia mikrous/oikiakous pelates, den kserw ti isxyei sthn Ellada. 8a'8ela
> na agoraza katey8eian apo th Dell, alla twra teleytaia to mono poy
> anaferei to Ellhniko site tous einai mia synergasia me megalh gnwsth
> alysida lianikhs ypologistwn, h opoia sto site ths mono poy den tous
> exei kataxwniasmenous katw apo to xali, kai den exw idea an 8a krathsoun
> thn idia poiothta yposthrikshs pou dinei h idia h Dell. Epeidh prokeitai
> gia poly prosfath synergasia omws, krataw kapoies epifylakseis.

Το μόνο αρνητικό που συνάντησα ήταν το ότι είναι πολύ δύσκολο να βρει
κανείς τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά μιας διαμόρφωσης που πωλείται σε
κάποιο κατάστημα (online ή local). Μετά από επικοινωνία με τη Dell.gr
και με δύο εταιρίες που προμηθεύουν τα retail shops με τις διάφορες
διαμορφώσεις έμαθα ότι τα τεχνικά χαρακτηριστικά της κάθε διαμόρφωσης
μπορούν να βρεθούν μόνο από το "Service Tag", έναν κωδικό τελοσπάντων.
Αρχικά, μου είπαν ότι ο κωδικός αυτός βρίσκεται πάνω στο σώμα του
λαπτοπ, γεγονός που έκανε δύσκολη την κατάσταση για θα έπρεπε να
ανοιχτεί η σφραγισμένη συσκευασία. Σε μια δεύτερη επικοινωνία μαθαίνω
ότι το "Service Tag" υπάρχει και πάνω στη συσκευασία. Σε δύο καταστήματα
που τηλεφώνησα, αν και εξυπηρετικότατοι, δεν μπόρεσαν να το εντοπίσουν
στη συσκευασία.

Αφού αγοράστηκε, στη συνέχεια είδα τα τεχνικά χαρακτηριστικά μέσω
software, τα οποία, όσον αφορά συγκεκριμένα εξαρτήματα όπως η webcam,
ήταν ανώτερα από αυτά που αναγράφονταν στο retail shop. Δηλαδή, για
παράδειγμα ενώ αναγραφόταν απλά 'webcam' και από μέσα σου σκεφτόσουν "θα
είναι καμιά μπακατέλα 0.01 megapixel με δώρο μεγεθυντικό φακό',
εντούτοις η κάμερα ήταν 2MP. Επίσης να τονίσω ότι ακόμη και με τη χρήση
του "Service Tag" δεν ήταν δυνατή η λεπτομερής ενημέρωση για τα τεχνικά
χαρακτηριστικά της συσκευής, το οποίο είναι ένα θέμα.

Δεν τίθεται ζήτημα ότι κάποιος ήθελε να κρύψει κάτι. Απλά νομίζω ότι η
Dell αδίκησε τον εαυτό της κάνοντας περιπέτεια την ανεύρεση των κατά τα
άλλα πολύ καλών τεχνικών χαρακτηριστικών του λαπτοπ.