Help

Giorgos Pallas gpall at ccf.auth.gr
Fri Jul 24 00:05:51 EEST 2009

Christos Ricudis wrote:

> Δεν υπαρχει πιο σιγουρη συνταγη αποτυχιας απο το να χρησιμοποιεις ενα
> Unix συστημα με νοοτροπια Windows. Το Unix δεν ειναι "ενα καλυτερο
> συστημα σαν τα Windows", οσο κι αν κατι διανομες-de-cul ενθαρρυνουν
> αυτον τον τροπο σκεψης. Το Unix ειναι "κατι εντελως διαφορετικο".
> ... (guru stuff snipped)
> ... (guru stuff snipped)
> Και τωρα ευλογα θα ρωτησει καποιος : "Γιατι πρεπει να κανω ολη αυτη τη
> μανουρα για να φτιαξω ενα disk image?". Στην απαντηση βρισκεται
> ακριβως το νοημα της ελευθεριας που σου παρεχει η χρηση του Unix - πιο
> [...]

Διαστροφέα! Η σίγουρη συνταγή αποτυχίας είναι να παριστάνει κάποιος τον
Ρικούδη ενώ δεν είναι.

Και εξηγούμαι:

Εάν ο φίλος που έκανε την αρχική ερώτηση με το επίπεδο γνώσεων unix που
μοιάζει να έχει, προσπαθούσε να κάνει αυτό που έκανες ψάχνοντας σε
google, ίσως μετά από 8128 καμμένα cd, να κατέληγε στην Ιθάκη του, η
οποία πιθανόν θα ήταν το Καστελλόριζο αφού μάλλον καναδυο από τα
νουμεράκια θα τα είχε υπολογίσει λάθος και τα backup του θα ήταν καλά
μόνο για σουβέρ. Καλό είναι να μην υπερτιμά κανείς τις δυνάμεις του, και
αν δεν είναι ο <όνομα εφευρέτη τροχού> να μην προσπαθεί να επανεφεύρει
τον τροχό γιατί πιθανότατα θα τον φτιάξει τετράγωνο και θα μείνει να
αναρωτιέται γιατί δεν τσουλάει. Και όλα αυτά ΕΙΔΙΚΑ με το θέμα των
backup που είναι εξαιρετικά ευαίσθητο. Ειδικά εκεί καλό είναι να
χρησιμοποιήσει κάποιος με μέτριες γνώσεις ένα εργαλείο δοκιμασμένο που
το χρησιμοποιούν εκατοντάδες αντί να κάνει τον παπατζή.

Κατά την γνώμη μου το tutorial ήταν εξαιρετικό για όσους θέλουν να
μάθουν κάτι παραπάνω και ξεχωριστά τουλάχιστον έχουν χρησιμοποιήσει τα
core εργαλειάκια κάποιες φορές, αλλά για τον φίλο που ρώτησε η πιο
ασφαλής απάντηση είναι να βάλει ένα εξωτερικό δίσκο στο μηχάνημα, και να
γράψει εκεί τα backup αντί να τα γράψει σε 9GB/650MB cd εκ των οποίων
στατιστικά τουλάχιστον ένα θα δεν θα διαβάζεται μετά από μια εβδομάδα.