RAID1 σε Linux για αρχεία που αλλάζουν σπάνια

Emmanouel Vasilakis evas at agn.forthnet.gr
Thu Jul 9 13:20:08 EEST 2009

Giannis Papadopoulos wrote:
> Χαίρετε.
>
> Θέλω να στήσω RAID1 για να αποθηκεύω δεδομένα που σπανίως αλλάζουν. Ποιο
> είναι το status του software RAID στο linux? Θυμάμαι παλιά πως υπήρχαν
> προβλήματα με κάποια filesystems όπου χάνονταν δεδομένα σε περίπτωση που
> έπεφτε το ρεύμα καθώς και προβλήματα με την απόδοση.

Έχω το / και γενικά όλο το filesystem πάνω σε RAID 1. Τα μόνα προβλήματα
που έχω είναι όντως από πτώσεις ρεύματος (και ενώ το μηχάνημα είναι
suspended to ram) αλλά ποτέ μέχρι τώρα (χτύπα ξύλο) fatal. Χθες, μετά
από μια τέτοια διακοπή, ξεκίνησε το μηχάνημα και έκανε μόνο του rebuild
το array.

Μια μόνο φορά ανακάλυψα (και από σπόντα) οτι έτρεχε σε degraded mode για
1-2 μήνες(!) και του έδωσα χειροκίνητα να κάνει rebuild. Όλα tzet.

Δεν έχω (ευτυχώς) εμπειρία από σκασμένο δίσκο.

Μανώλης