RAID1 σε Linux για αρχεία που αλλάζουν σπάνια

Thomas Venieris mot at freemail.gr
Wed Jul 8 23:17:44 EEST 2009

On Wednesday 08 July 2009, Giannis Papadopoulos wrote:
> Χαίρετε.
>
> Θέλω να στήσω RAID1 για να αποθηκεύω δεδομένα που σπανίως αλλάζουν. Ποιο
> είναι το status του software RAID στο linux? Θυμάμαι παλιά πως υπήρχαν
> προβλήματα με κάποια filesystems όπου χάνονταν δεδομένα σε περίπτωση που
> έπεφτε το ρεύμα καθώς και προβλήματα με την απόδοση.

Συχνά εγκαθιστώ reiser3 και ext3 σε Linux RAID1/RAID5, πολλές φορές με LVM2
ανάμεσα. Στο σπίτι συγκεκριμένα τρέχω reiser3 πάνω σε LVM2 πάνω σε RAID5 (ο
χειρότερος συνδυασμός?). Δεν είχα ποτε κανένα πρόβλημα.

Σε μία περίπτωση χάλασε ένας δίσκος (RAID1 νομίζω), έγινε degraded το array,
τον αλλάξαμε, τελείωσε το πρόβλημα.

Α, στο σπίτι μου μια που το ανέφερα, πέφτει το ρεύμα. ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Και δεν έχω
UPS.

Performance δεν έχω μετρήσει. Αλλά σίγουρα δεν είναι τόσο αργό ώστε να με
ενοχλεί.

> Το setup που σκέφτομαι είναι δύο δίσκοι SATA πάνω στον controller της
> μητρικής:
> /dev/sda1
> --------------
> Windows partition
> /home
> /raid_partition
>
> /dev/sda2
> --------------
> /
> swap
> /raid_partition

Προσωπική συμβουλή: Μην ανακετεύεις λειτουργικά στους ίδιους δίσκους. Κάποια
στιγμή θα τσακωθούνε.

> Το /home και τα Documents and Settings γίνονται backup συχνά off-site οπότε
> δεν νομίζω να υπάρχει λόγος να το βάλω και αυτό σε RAID (κυρίως για λόγους
> ταχύτητας).

Το Linux το εγκαθιστάς σε 5 λεπτά από την αρχή. Τα δεδομένα σου πόσο γρήγορα
τα φέρνεις πίσω από το off-site backup?

Φιλικά,

--
moT

"There's the television. It's all right there. It's all
right there. Look. Listen. Kneel. Pray. Commercials."
                                           (12 Monkeys)