Σε αναζήτηση διανομής...

DJ Art djart at linux.gr
Fri Feb 13 19:31:45 EET 2009

On Friday 13 February 2009, linuxlists at freemail.gr wrote:

> α) out of the box συμβατότητα σχεδόν με κάθε τί που έχω χρειαστεί.

όπως ?

> β) Εύκολη και αξιόπιστη GUI διαχείριση (YAST rules...) Μπορώ να
> καθοδηγήσω τηλεφωνικά τεχνικούς (...δηλαδή promoted users περιορ.
> ευθ.) για αποκατάσταση προβλημάτων σε περίπτωση emergency.

Εδώ μας μπερδεύεις λίγο. Μας δίνεις την εντύπωση πως κάνεις remote
support σε διάφορα μηχανάκια, μέσω υπαλλήλων σου (?) Η/ΚΑΙ support στους
συγγενείς σου με οδηγίες τύπου "τάδε κλικ -> μενού -> μενού -> check ->
apply -> ok".

Ας το κρατήσουμε όμως για την ώρα.

> Να δούμε όμως και τί μου λείπει...
>
> 1) rolling updates...
>
> Άν κανείς έχει κάτι να προτείνει θα ήμουν ευγνώμων...

Το θέμα είναι για ποιόν ? Για εσένα προσωπικά, στο προσωπικό σου PC ? (η
λέξη personal επίτηδες γράφτηκε 4 φορές :P)

Ή για τη remote βάση χρηστών ??

Αν είναι για εσένα προσωπικά, το θέμα rolling updates είναι πολύ
σημαντικό. Εγώ έχω ένα Slackware-current με rolling updates από ούτε κι
εγώ θυμάμαι πότε. Χμμμ,

$ cd /var/log/packages && ls -lat |tail -n 1 |gawk '{print $6}'
2003-03-26

οκ, από τουλάχιστον το 2003, θα ήταν και πιο παλιό, αλλά κάπου τότε
νομίζω άλλαξα σκληρό δίσκο και αποφάσισα να μην κάνω rsync (για άσχετους
λόγους).

Αλλά θα σου πρότεινα Debian (μάλλον testing). Διαθέτει όλα τα παραπάνω
που ανέφερες (πλην του gui, εκτός αν θεωρήσουμε ως gui το aptitude και
κανα 2-3 system settings/control panel τύπου εφαρμογές που θα μπορούσες
να τις σετάρεις μετά την εγκατάσταση του βασικού συστήματος), με
σημαντικότερο τα καλοσχολιασμένα config files Ή την παρουσία καλού
documentation στο /usr/share/doc/πακέτο-ταδε/README.Debian όταν τα
comments στο /etc/ταδε είναι φειδωλά.

Το κέρδος από τα rolling updates έναντι της απουσίας του Yast
υπερκαλύπτει την προσπάθεια και το χρόνο που θα επενδύσεις την 1η
εβδομάδα για να κάνεις migrate το /etc/* σου από το Suse στο Debian.
Καλύπτει, ναι, και την επένδυση δηλαδή.

Και περνάμε στο κρατούμενο (β). Εγώ για τους συγγενείς μου θα διάλεγα
Ubuntu. Έχει αυτό το καταραμένο GUI control panel για να μπορούν να
καταστρέφουν μόνοι τους τις ρυθμίσεις τους (και να δικαιολογούν την
παρουσία σου και την ανάγκη σου επί του support) και επί πλέον έχει
rolling updates κάθε 6 μήνες (τα οποία όμως *ΠΡΕΠΕΙ* να τα ακολουθείς,
αλλιώς χάνεις το τρένο, ενώ στο Debian μπορείς να κάτσεις και πίσω, δε
θα καταστραφεί αν πας να το φέρεις στα ίσια του 2 χρόνια αργότερα).

Αν είναι όμως για επαγγελματική χρήση, η συζήτηση αλλάζει (το ubuntu το
ξεχνάμε τελείως) και πρέπει να αλλάξεις όμως τα κριτήρια επιλογής γιατί
τα παραπάνω όντως ταιριάζουν μόνο για personal desktop και όχι για mass
deploy και support.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?