Πρόβλημα με NTFS Partition

DJ Art djart at linux.gr
Fri Feb 13 17:29:40 EET 2009

On Thursday 12 February 2009, Apollon Koutlidis wrote:
> *ΤΟ* Ubuntu έχει και παραέχει τη δυνατότητα επιδιόρθωσης NTFS: sudo
> apt-get install ntfsprogs και μετά ntfsfix (έχει και άλλα πολύ ωραία
> εργαλεία στο πακέτο, βλέπε apt-cache show ntfsprogs)

Το ntfsfix δεν κάνει αυτό που λέει το όνομά του.

Απλά μαρκάρει το ntfs partition ως "dirty" ώστε την επόμενη φορά που θα
κάνεις boot σε Windows να αναλάβει το chkdsk να το διορθώσει.

Το υποννοεί στο man page, αλλά πολύ πιο καθαρά το λέει και εδώ:
http://www.linux-ntfs.org/doku.php?id=ntfsfix

Το ntfs-3g αντίθετα, πέρα από το καινούριο online recovery feature που
έχει στην πολύ τελευταία έκδοσή του, υποτίθεται πως μπορεί να κάνει
rebuild το logfile (το ntfs είναι journaling) με το option force:

"force  Force the mounting even if the NTFS logfile is unclean.  The
logfile will be unconditionally cleared. Use this option with caution
and for your own responsibility."

(το έχω δοκιμάσει, αλλά μόνο σε άδειο partition! :-P)

Όπως και να έχει, οι πάντες δηλώνουν πως το καλύτερο εργαλείο για τη
δουλεία είναι το chkdsk (δηλαδή τα windows).

http://ntfs-3g.org/support.html#ioerror

"Corrupt file system. Most often they are caused by unexpected power
outage, improperly detaching external storage devices, uncleanly
shutting down the operating system, file system drivers, partitioners,
security software, viruses, root kits and other malwares.

If the problem is definitely not hardware related then run

chkdsk /f DRIVE:

on Windows and if the I/O errors don't go away and you're using the
latest NTFS-3G driver then please submit a bug report and provide us all
the relevant system logs. "

Τέσπα, δεν είμαστε windows-greek-users και θα ήθελα να αποφύγω να δίνω
windows-specific συμβουλές, αλλά αν εγώ είχα πάθει αυτό που έχει πάθει ο
φίλος μας, τότε θα έκανα κάτι πολύ παρόμοιο με αυτό που θα έκανα αν μου
τύχαινε σε linux το ίδιο πράγμα!! :-P Θα bootαρα από "live" cd με
windows (windows installation cd - recovery console ή bartPE ή Hiren's
Boot CD) και θα έτρεχα το chkdsk με την παράμετρο /f (που δε θυμάμαι
τώρα τί κάνει, αλλά όντας windows = αναποδιά μάλλον δε σημαίνει force,
αλλά κάτι άλλο άσχετο) όπως προτείνουν τα ntfs-3g.

Τέλος, για τους υπερασπιστές του FAT32 (όπως ήμουν και εγώ), ήρθε ο
καιρός να γυρίσετε όλα σας τα fat32 partitions σε ntfs! Είναι απλά
καλύτερο filesystem το ntfs, είναι journaling, λιγότερο επιρρεπές σε
fragmentation, γίνεται defrag πιο γρήγορα, μπορείς να έχεις σωστό utf-8
filename character support (ναι, αυτές τις μαλακίες επιμονές των
windowzάδων φίλων μας spammers που στέλνουν τα powerpoint ανέκδοτά τους
με ελληνικό βλαμμένο filename) και ... το κυριότερο, μπορείς να έχεις
ολόκληρες τις high definition ριπαρισμένες τσ0τνες και όχι ένα fat32
partition γεμάτο με .rar, .r01, .r02 κοκ .... και άααααλλο partition για
να κάνεις unrar, ήμαρτον και έλεος δηλαδή τόσα χρόνια καταπίεσης!!! ;-)

Προτιμώ να κάνω και λίγο beta testing στο ntfs-3g να το βοηθήσουμε να
γίνει παντελώς ασφαλές/σταθερό και να τελειώνουμε επί τέλους, παρά να
είμαστε με την παλιαντζούρα του fat32 ακόμα.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?