Dyo IP addr se ena ethernet interface

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Dec 2 18:31:37 EET 2009

Καλησπέρα. Έχω ένα Debian σέρβερ, με ένα σωρό services, και μία κάρτα
δικτύου eth1 (3c905B). (Έχει και μια eth0 που δεν χρησιμοποιείται).
Για κάποιο λόγο που δεν θέλω τώρα να εξηγήσω γιατί είναι εκτός
θέματος, χρειάζεται να του βάλω και δεύτερη IP address.

auto eth1
iface eth1 inet static
    address ...

auto eth1:1
iface eth1:1 inet static
    address ...

Αυτό δούλεψε μεν, αλλά έχει το πρόβλημα πως (ενίοτε ή πάντα, δεν είμαι
σίγουρος) όταν στέλνει email στον smarthost τα στέλνει από το eth1:1,
ενώ εγώ θέλω πάντα να τα στέλνει από το eth1. Μπορώ μεν στο exim να
βάλω κάπου την παράμετρο interfaces στο smtp transport, που θα λύσει
αυτό το πρόβλημα, έτσι όμως θα λύσω ένα επιμέρους σύμπτωμα. Αυτό που
θα ήθελα είναι ΠΑΝΤΑ να χρησιμοποιείται η eth1, για όλες τις
εξερχόμενες συνδέσεις. Και επειδή αυτό που ζητάω μου φαίνεται πολύ
απλό και προφανές, αναρωτιέμαι αν είναι εύκολο χωρίς να μου βγει ο
πάτος ανάποδα με ρύθμιση routing tables.

Δοκίμασα να βάλω την παράμετρο metric στα παραπάνω, αλλά φαίνεται να
την αγνοεί. Δοκίμασα και με το χειροκίνητο, ifconfig eth1:1
147.102.160.4 netmask 255.255.255.0 gateway 147.102.160.200 metric 2,
αλλά μου απαντάει SIOCSIFMETRIC: Operation not supported. Δοκίμασα και
με το πακέτο ifmetric, αλλά μου απαντάει ότι το 'eth1:1' δεν υπάρχει
ενώ υπάρχει. Και σαν κάπου να διάβασα ότι το metric στα interfaces
καταργήθηκε στον kernel 2.2 (έχω 2.6.26).

Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει; Ευχαριστώ!