εξομολογήσεις ενός χρήστη linux

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Apr 6 17:00:52 EEST 2009

Yannis Exidaridis wrote:

>     Είναι "λίγο" συντηρητική διανομή. Π.χ. δεν θα βρείς το openoffice
> 3.0 στην διανομή (ακόμα και στο CentOS 5.3 θα βρεις το 2.3) αλλά μπορείς
> φυσικά να το βάλεις μόνος σου κατεβάζοντας το επίσημο .rpm από το
> openoffice (όπως έκανα εγώ).

Έχω κάνει ακριβώς αυτά τα πράγματα.

> Επίσης μπορεί ο πυρήνας να είναι 2.6.18
> έχει όμως ενσωματώσει όλα τα patches και τους drivers από τις
> μεταγενέστερες εκδόσεις (γι αυατό εξάλλου η υποέκδοσή του ειναι στο
> νουμερο 128 κ.λπ.)

Δυστυχώς, όχι όλα. Πχ ο 'Attansic L1 Gigabit Ethernet driver'[1] δεν
έχει ενσωματωθεί.

[1] http://atl1.sourceforge.net/

>  Πάντως στο centos, μιλώντας πάντα για desktop χρήση, τα
>
>     Για repositories σχετικά με CentOS θα βρείτε ότι θέλετε στο:
>
>     http://dag.wieers.com/rpm/
> και στο
>     http://rpm.pbone.net/

Το "repository του Dag" συμπεριλαμβάνεται τώρα στο RPMforge. Θα
συμφωνήσεις όμως ότι η όλη κατάσταση δεν εμπνέει και μεγάλη ασφάλεια
όσον αφορά τις απροβλημάτιστες μελλοντικές αναβαθμίσεις του λειτουργικού.

> (σημειώστε ότι τα rpm του RHEL παίζουν κατά 99% και του fedora (της
> αντίστοιχης σωστής έκδοσης εννοείται κατά 70%)

Χθες το βράδυ έκανα recompile πολλά SRPM του fedora στο centos με σκοπό
να καλύψω όλα τα dependencies των gstreamer-plugins-ugly και
gstreamer-plugins-bad. Με τα gstreamer-plugins-ugly όλα πηγαν καλά και
τώρα μπορώ να παίζω αρκετά είδη multimedia αρχείων με το totem. Για τα
bad plugins, ενώ όλα τα dependencies έγιναν compile άψογα, ήταν
απαραίτητη η αναβάθμιση του core πακέτου gstreamer, το οποίο με τη σειρά
του απαιτούσε νεότερη έκδοση του επίσης core πακέτου flex... Και κάπου
εκεί το άφησα, γιατί στο τέλος θα έκανα recompile τη μισή διανομή.

> Να σημειώσω ότι δεν λαμβάνω
>
>     Μπορεί. Μου έχει συμβεί και εμένα με μια $#$# realtek αλλά δεν μου
> πήρε χρόνο γιατί βρήκα την έτοιμη και σωστή λύση στο
>
> http://www.centos.org/modules/newbb/index.php?cat=8
>
> Γενικά για θέματα driver να ρίχνετε και μια ματιά στα παραπάνώ forums

Προσωπικά το έλυσα προσωρινά με recompile του SRPM που δίνει στο site
του open-source driver, αλλά μαλλον θα χρησιμοποιήσω τον proprietary driver.

Ευχαριστώ (και για την απάντηση σχετικά με το OpenSUSE)