εξομολογήσεις ενός χρήστη linux

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Apr 6 16:41:32 EEST 2009

John Margaritopoulos wrote:

> Λέγοντας για συντηρητική διανομή ποια θα πρότεινες? Πάντως στην παρούσα
> κατάσταση αν αφήσω τη fedora για Centos με βλέπω σαν κύριο λειτουργικό
> σύστημα.

Δεν ξέρω πόση αξία έχει η γνώμη κάποιου που έχει χρησιμοποιήσει μόνο
διανομές βασισμένες στο Redhat linux. Αν κρίνω από τις προτιμήσεις
παλιών μελών της λίστας, τότε μάλλον το Debian testing θα πρέπει να
είναι αρκετά σταθερό και εύχρηστο και με αρκετό διαθέσιμο software,
χωρίς κάποιος να μπλέκει με πολλούς packagers που διατηρούν δικά τους
rpm repositories και που πολλές φορές δεν μπορούν να τα βρουν ούτε
μεταξύ τους. Σχετικά με το Debian, η παρακάτω ενότητα του Debian FAQ
είναι αρκετά κατατοπιστική:

http://debian.org/doc/FAQ/ch-choosing.en.html

Από την άλλη, υπάρχει και το Opensuse, το οποίο νομίζω ότι μάλλον είναι
λίγο πιο προσεγμένο από τα Fedora/Ubuntu.

Αν κάποιος θέλει κάτι όσο πιο κοντά στο RHEL, τότε η χρήση ενός εκ των
Centos ή Scientific linux (SL) είναι μάλλον μονόδρομος. Πάνω κάτω οι
διανομές είναι ίδιες, αλλά δεν μπορώ να ξέρω σε ποια από τις δύο γίνεται
καλύτερο quality testing πριν την κυκλοφορία. Πάντως το Scientific Linux
5.3 κυκλοφόρησε αρκετές ημέρες πριν από το αντίστοιχο release του CentOS.

Έχοντας χρησιμοποιήσει το CentOS ως desktop για μερικές ημέρες, θα έλεγα
ότι είμαι ευχαριστημένος με όλα, εκτός από το διαθεσιμο software.

Η χρήση του repository RPMforge είναι ίσως μια καλή επιλογή λόγω των
8000 πακέτων, αλλά από την άλλη μου δίνει την εντύπωση μιας κλίκας από
packagers, όπου κάποιος χρήστης είναι αναγκαστικά εξαρτημένος από
αυτούς. Σέβομαι απόλυτα το έργο τους, αλλά αυτή είναι η αλήθεια.
Επιπλέον, υπάρχει περίπτωση να αργήσει κάπως να υποστηρίξει ένα νέο
release του CentOS ή του SL.

Από την άλλη, η χρήση των repos EPEL και RPMfusion, τα οποία
περιλαμβάνουν πακέτα φτιαγμένα με τα packaging standards του Fedora,
ίσως είναι μια άλλη καλή επιλογή, αλλά κάποιος αναγκαστικά συμβιβάζεται
με μικρότερο αριθμό διαθέσιμου software. Πχ δεν υπάρχει ούτε το Liferea,
ένα αρκετά δημοφιλές feed reader που χρησιμοποιούσα στο Fedora.

Για τα υπόλοιπα repositories δεν έχω προλάβει να σχηματίσω άποψη.

Προσωπικά, θα παραμείνω στο CentOS προς το παρόν. Αλλά, θα δοκιμάσω το
Debian testing σε ένα virtual machine για κάποιο διάστημα, όπως
πιθανότατα και το OpenSUSE.