εξομολογήσεις ενός χρήστη linux [was: ntfs-3g ή ext2ifs]

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Apr 6 14:47:48 EEST 2009

Houtouridis Christos wrote:

> Αν συμβαίνει συνεχώς ή πιστεύεις ότι η GPL είναι για τα μάτια του
> κόσμου,

Δεν το νομίζω αυτό ούτε έγραψα κάτι τέτοιο. Απλά έγραψα ότι στην
αποποίηση ευθύνης (κοινώς "disclaimer") μπορεί να γράφονται πράγματα
υπερβολικά.

> τότε το ελεύθερο λογισμικό δεν σου κάνει.

Ωχ αμάν! Αυτή είναι η δεύτερη φορά που μου το λένε αυτό. Όταν ακόμα το
Fedora ήταν στις αρχές, είχα στείλει email σε κάποιον που ασχολούταν με
τα registrations των χρηστών, ο οποίος ήταν Fedora contributor και
εργαζόμενος στη RedHat (και που όταν έπαψε να εργάζεται πλέον στη RedHat
έπαψε να είναι και contributor στο Fedora), ρωτώντας τον γιατί δεν
υπήρχε κάποιο privacy statement όσον αφορά τα προσωπικά στοιχεία του
κάθε contributor (εκτός του ονόματος ζητούνταν email, τηλέφωνα,
διεύθυνση κατοικίας και ίσως και κάτι άλλο που δεν θυμάμαι). Η απάντηση
ήταν μεταξύ σοβαρού και αστείου ότι μάλλον δεν κάνω για το ελεύθερο
λογισμικό. Φυσικά η απάντησή του ήταν ευγενική και αναλυτική για το τι
συμβαίνει στον κόσμο του ΕΛ/ΛΑΚ. Σήμερα, το έργο fedora έχει privacy
policy, όχι φυσικά επειδή είχα στείλει εγώ email σε εκείνον, αλλά επειδή
 έτσι ΠΡΕΠΕΙ να γίνεται όταν συλλέγει κανείς προσωπικά δεδομένα.

> Ούτε ακόμα και θα γυρίσουμε την πλάτη σε κάποιον που θα
> “ξανακυλήσει στο βούρκο του ΕΛΛΑΚ” αργότερα, όταν “και καλά” το linux θα
> είναι ακόμα ποιο uper-duper και ....έτοιμο για desktop.

"Έτοιμο για το desktop" δεν νομίζω ότι θα γίνει ποτέ. Υπάρχει πιστεύω
πολύ σοβαρό πρόβλημα με την αποσφαλμάτωση. Μόλις κάτι φτάνει στο σημείο
να γίνει σχετικά σταθερό, τότε η διανομή αρχίζει να χρησιμοποιεί κάτι
καινούριο, ίσως καλύτερο, αλλά που απαιτεί αποσφαλμάτωση από την αρχή.
Αλλά ας την αφήσουμε αυτή την κουβέντα για άλλη φορά για την οικονομία
του χρόνου.