Linux desktop

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Fri Apr 3 13:01:13 EEST 2009

Giorgos Keramidas wrote:

> Ξεχνάς ότι ο χρήστης Debian stable χρησιμοποιεί ελεύθερο λογισμικό,
> οπότε ακόμα και _τίποτα_ να μην παρέχει ως συνεισφορά στην κάθε
> κοινότητα Linux έχει μια ουσιαστική και πολύ βασική διαφορά από
> κάθε χρήστη Windows: χρησιμοποιεί ελεύθερο λογισμικό.

Ως ένα βαθμό αυτό είναι πολύ σωστό, αλλά (χωρίς καμία διάθεση
διαφήμισης) ας μην ξεχνάμε ότι και για τα windows υπάρχει διαθέσιμο πάρα
πολύ ελεύθερο λογισμικό, σε σημείο που είναι πιθανό τελικά σε κάποιο
Windown desktop το μόνο proprietary τμήμα του να είναι το λειτουργικό
σύστημα ενώ όλο το υπόλοιπο software να αποτελείται από FOSS. Αυτό
μετριάζει κάπως τη βαρύτητα του επιχειρήματος.

Έκανα ένα λάθος. Τα Windows σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο σταθερά
όσο το Debian stable. Το Debian stable είναι ένα λειτουργικό που  αφού
το περάσεις, μετά μπορείς κάλλιστα να ξεχάσεις την ύπαρξή του και να
αφοσιωθείς σ' αυτά που σε απασχολούν πραγματικά.

Πάντως, η απόφαση της χρήσης του Debian stable, όπως θα έλεγα και του
Debian testing ή και του αντίστοιχου συντηρητισμού με το testing Centos
και λοιπών συγγενών, δείχνει ότι κάποιος θέλει να κάνει κάποια δουλειά
με τον υπολογιστή του, η οποία μπορεί κάλλιστα να σχετίζεται με FOSS,
αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλει το λειτουργικό να μπερδεύεται στα
πόδια του. Αυτό αναγκαστικά σημαίνει ότι δεν θα συμβάλλει (η θα
συμβάλλει σε πολύ μικρό βαθμό) στην ανάπτυξη του λειτουργικού του μέσω
της συγκεκριμένης χρήσης του και ότι επαναπαύεται κατά κάποιο τρόπο
γνωρίζοντας ότι άλλοι θα φροντίσουν για την περαιτέρω αποσφαλμάτωση
νεότερων εκδόσεων των επιμέρους στοιχείων του λειτουργικού.

Το λειτουργικό σύστημα μπορεί να είναι το αντικείμενο της ενασχόλησης
κάποιου με τους υπολογιστές ή απλά ένα εργαλείο για να κάνει κάποια άλλη
δουλειά, μικρότερης ή αντίστοιχης ή μεγαλύτερης σημασίας από το hacking
του λειτουργικού.

PS1: BTW, έχω την εντύπωση ότι μέχρι ενός σημείου το developing του
kernel γινόταν σε proprietary SCM.

PS2: Καταλαβαίνω ότι εκεί στο FreeBSD οι έννοιες "χρήστης" και
"developer" είναι κάπως περίεργα μπλεγμένες μεταξύ τους, οπότε δεν
περιμένω να συμφωνήσουμε σε κάτι από τα παραπάνω :)