Ubuntu forums

Jimmy Angelakos vyruss at hellug.gr
Mon Sep 29 15:04:43 EEST 2008

Alexandros Kosiaris wrote:
> Να κάνω μία απλοική ερώτηση; Γιατί υπάρχει η εντύπωση πως υπάρχει
> αντι-ubunt-ική υστερία; Γιατί προσωπικά δεν νομίζω ότι υπάρχει. Ναι
> υπάρχει κριτική, τόσο καλοπροαίρετη όσο και κακοπροαίτερη αλλά
> αντι-ubunt-ική υστερία σίγουρα όχι.
>
> Εκείνο που όντως υπάρχει είναι μία αντιπάθεια προς τις μεθόδους
> ανάπτυξης που ακολουθεί το ubuntu(βλέπε κλειστό launchpad, απόκρυψη
> πληροφορίας - πχ kernel compilation, importing τα sources του gnome στα
> repositories και μετάφραση εκεί αντί upstream μεταφράσεις) που
> δυσκολεύουν την ζωή σε κόσμο.

Απαντώ στην ερώτησή σου (την οποία μέχρι το τέλος της παραγράφου
μετέτρεψες σε ρητορική):

Όταν ο κόσμος επαναλαμβάνει αυτά που έχει ακούσει ως φήμες κάπου χωρίς
να κάτσει να τα σκεφτεί ή έστω να ελέγξει τα στοιχεία δημιουργείται ένα
κλίμα υστερίας, που δεν απέχει από το FUD των αντι-foss εταιριών.

> Οπότε αντί να κρύβεται ο κόσμος που αναπτύσσει/μεταφράζει/προωθεί κτλ
> κτλ το ubuntu πίσω από το "Μας φθονείτε,μας μισείτε για αυτό μας έχετε
> βάλει στόχο" που έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς στο παρελθόν(σπανίως
> επιτυχημένα) μπορεί απλά να ανοίξει παρακαλώ τα μάτια του και τα αυτιά
> του και να ακούσει/δει τα παράπονα (ακόμα και όταν είναι ανακατεμένα με
> δηλητήριο) και να κοιτάξει να τα αντιμετωπίσει;

Οι μόνοι που έχουν "πρόβλημα" με το Ubuntu είναι οι "πάλιουρες - 'εγώ
έτρεχα τον κέρνελ 0.71 πριν από τον ίδιο τον Τόρβαλντς!!'" γιατί το
Ubuntu είναι προσιτό και στους άσχετους και παύουν να είναι οι μεγάλοι
χάκερς που ξέρουν και τα λίνουξ. Όταν ένα project σαν το Ubuntu έχει
προωθήσει αναμφισβήτητα τόσο τον χώρο του FOSS είναι σχετικά
ασημαντότητες τα "Μα! Έχουν βάλει μέσα και τρία αρχεία που δεν είναι
GPL!!!11".

> Η ίδια η διανομή είναι ιδιαιτέρως καλή και έχει κακά τα ψέματα φέρει
> πολύ κόσμο στον χώρο του linux. Αντί λοιπόν να αναλίσκεται κόσμος που
> συνεισφέρει στο ubuntu σε άθλια flame-wars χωρίς ουσία μπορεί να
> κοιτάξει να την κάνει καλύτερη σε όσο το δυνατόν περισσότερους τομείς;

Δεν κάνω flame war, προσπαθώ να απαντήσω σε ανακρίβειες.

Το launchpad είναι φανταστικό εργαλείο για μεταφράσεις, ειδικά για
άτομα που δεν έχουν και πολύ ελεύθερο χρόνο. Δεν κλέβουν δα και το ψωμί
από το στόμα των μεταφραστών, τους δίνουν ένα ακόμα εργαλείο. Επίσης οι
μεταφράσεις γίνονται merged.

Δεύτερον, αφού το μεγάλο πρόβλημα που αχρηστεύει στα μάτια τους όλη
αυτή την προσπάθεια που λέγεται Ubuntu είναι το source code του
Launchpad, ο Shuttleworth είναι τόσο κακός και υποχθόνιος που ανακοίνωσε:

"On July 22, 2008 Mark Shuttleworth announced, at OSCON, that the
complete source code is expected to be released within the next 12 months."

Eπίσης: "An open API is currently in Beta testing, which will allow
programs to interact with the website."

Πάει λοιπόν και αυτό. Για να δούμε τι μένει, α ναι, κλέβει τη δουλειά
του Debian και δε συνεισφέρει τίποτα.

Right.

Μια ματιά στο launchpad θα σε πείσει για τα upstream merges, bugfixes
κλπ. που δίνει στο Debian. Άσε που σε οποιοδήποτε επίσημο site και
documentation αναφέρει σαφέστατα πως είναι βασισμένο στο Debian, που
στην τελική είναι ένας από τους στόχους του ίδιου του Debian η
δημιουργία derivatives.

Όσο για το μεγάλο θέμα του kernel compilation, από την πρώτη μέρα
μπορείς να κάνεις compile δικό σου kernel στο Ubuntu όπως μπορείς και
στο Debian και στο Gentoo και στο xxxxx. To ζήτημα είναι στο ότι (α)
δεν είναι κάτι που ενδιαφέρει το μέσο χρήστη, (β) όποιος ξέρει να κάνει
compile μπορεί να το κάνει και (γ) το compilation δικού σου πυρήνα στο
Ubuntu δημιουργεί προβλήματα στο Bug tracking & reporting, π.χ. όταν
κάποιος έχει φτιάξει δικό του kernel και στέλνει bug reports στη
διανομή "γιατί δεν του παίζει η κάρτα τηλεόρασης με το Ubuntu". Είναι
πολύ σημαντικό για τους developers να μπορούν να αναπαράγουν το
πρόβλημα στο μηχάνημά τους με default ubuntu χωρίς μαϊμουδιές.

Εν κατακλείδι, χρειάζεται έλεγχος δεδομένων και κριτική σκέψη πριν
αρχίσουμε να αμολάμε μεγάλες κουβέντες όπως "απόκρυψη της πληροφορίας"
και "εμείς οι λινουξάδες και εσείς οι Ubuntάδες".

Μήτσος