Ubuntu forums

DJ Art djart at linux.gr
Sun Sep 28 17:41:46 EEST 2008

On Sunday 28 September 2008, Giorgos Pallas wrote:

> επειδή δεν έχω πολυχρησιμοποιήσει ubuntu, τί ακριβώς σημαίνει το
> παραπάνω; Από την πλευρά του πυρήνα, πως ακριβώς διαφέρει το debian
> για παράδειγμα από το ubuntu;

Καταρχάς, κανένας από τους 2 πυρήνες δεν είναι ο stock πυρήνας προφανώς.
Και οι 2 είναι patchaρισμένοι με extra drivers και features.

Ο πυρήνας του ubuntu κουβαλάει πάνω του πολύ περισσότερα πράγματα από
αυτόν του Debian, όπως το splash screen (αισθητικό-feature), το πολύ
βολικό wifi auto detection (drivers), καθώς και auto detection για
άλλους drivers συμπεριλαμβανωμένων των proprietary closed source binary
drivers (πχ nvidia), καθώς και μια πλειάδα άλλων αυτοματισμών και
πραγμάτων που δεν έχω ψάξει (ένα από αυτά φαντάζομαι πως είναι και το
suspend-hibernate, το οποίο νομίζω δε δουλεύει, αλλά τέλος πάντων, αυτό
είναι άλλη ιστορία).

Όλο αυτό το σύστημα καταλαμβάνει 3 deb packages. Το linux-image, τα
linux-restricted-modules (binary drivers) και τα linux-ubuntu-modules.
Το ubuntu πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (πχ network manager και multimedia
debian packages) είναι αυτά τα 3 deb πακέτα. Χωρίς αυτά τα περισσότερα
πράγματα που το κάνανε τόσο φιλικό παύουν να ισχύουν.

Αν πας να κάνεις με το χέρι compile έναν οποιοδήποτε πυρήνα, πρακτικά
καταστρέφεις τη διανομή. Χάνεις μέχρι και τη φιγούρα του splash screen.

Πες λοιπόν πως είσαι power user και ανακαλύπτεις πως για κάποιο λόγο
πρέπει να προσθέσεις ένα ακόμα patch στον πυρήνα. Πρακτικά πρέπει να
ξαναχτίσεις όλη αυτή τη ραχοκοκαλιά του ubuntu δηλαδή τα 3 debs.

Όπως λένε και στο Wiki, πριν το Edgy, πρακτικά ΕΠΙΤΗΔΕΣ κρύβανε την
πληροφορία του πώς οι ίδιοι κάνουνε build τα binary πακέτα του πυρήνα.
Και επειδή δε λένε γιατί το κάνανε επίτηδες, μου δίνουνε κάθε δικαίωμα
να τους χλευάζω για αυτό και να το θεωρώ χαζομάρα και
έλλειψη "τετράγωνης" λογικής από πλευράς developers.
Και με το Debian διαφωνώ σε κάποια πράγματα, αλλά τουλάχιστον το Debian
έχει ενα σταθερό consistency και στο κάτω κάτω δεν κρύβουν κάτι, στο
Documentation section έχουν όλες τις οδηγίες και τους κανόνες που
ακολουθούνε ΟΛΟΙ οι debian developers, οπότε εγώ που είμαι power
administrator και θέλω να κάνω recompile όλο το Debian, ή εγώ που είμαι
power user και θέλω να παίζω όλο το Σαββατοκύριακο με experimental
drivers, μου δίνουν όλο το πεδίο ελεύθερο.

Επιπρόσθετα, εγώ γενικά διαφωνώ με την επιλογή του Ubuntu να επενδύσει
σε έναν τόσο πολύ πειραγμένο πυρήνα και σε ένα τόσο περίπλοκο σύστημα
φόρτωσης των drivers, booting, κλπ κλπ, που κόβει ελευθερίες και
ανέσεις από τη βάση χρηστών του στο να κάνουν απεριόριστα recompile και
δοκιμές με τον πυρήνα. Θα μπορούσαν ενδεχομένως πολλά πράγματα να τα
κάνουν εναλλακτικά και με μεγαλύτερη συμβατότητα με τον stock πυρήνα :)

Πρακτικά είναι δικαιολογημένη η αντιμετώπιση του Ubuntu σαν Windows του
στυλ "αμα παίξει, είμαστε ΟΚ, αμα δεν παίξει δυστυχώς δε σηκώνει
πείραγμα, το βγάζουμε και βάζουμε ένα άλλο". Κι αυτό είναι κακό εν
γένει και έρχεται σε αντίφαση με τη γενικότερη φιλοσοφία του Linux.

Και δυστυχώς έχει και το official kernel development μερίδιο ευθύνης σε
όλα αυτά, διότι δεν δίνουν λύσεις στις desktop απαιτήσεις, αφήνωντας
τους distro developers να κάνουν ό,τι νομίζουν. Όμως κακά τα ψέματα οι
main kernel developers θα ήταν πιο πεπειραμένοι στο να φτιάξουν 5-10
υποσυστήματα για το auto-detection που το ubuntu αναγκάζεται να
ανακαλύψει τον τροχό με imho ανορθόδοξο τρόπο.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?