Linux-greek-users Digest, Vol 65, Issue 26

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Wed Oct 1 00:37:25 EEST 2008

Thanasis wrote:

Θα προσπαθήσω να μαζέψω τα διάφορα e-mail σου σε μία απάντηση για να μην σπαμμάρω
τσάμπα.

 > Δεν μας ενδιαφέρει η apple. Το ubuntu κάνει τη δουλειά του; την κάνει.
 > Τι σόι ασφάλιση από unix χρειάζεται ο χρήστης, εγκο ακόμα ντεν καταλαβαίνει.

Κακώς κακίστως δεν σας ενδιαφέρει(άσε που αυτά είναι δικά σου λόγια και προφανώς
κανενός άλλου). Πάντα πρέπει να παίρνεις ιδέες από τους ανταγωνιστές ώστε να
γίνεσαι καλύτερος.

Οσο για την ασφάλιση του χρήστη από το UNIX(δεν είναι ακριβώς ασφάλιση αλλά
περισσότερο θα έλεγα απόκρυψη) μην ανησυχείς θα καταλάβεις. Θα πάρει χρόνο και
προσπάθεια από την πλευρά σου αλλά θα συμβεί που θα πάει.

> Κι`από αυτό το 95% το 99% είναι κατ`αρχήν χρήση παιγνιδομηχανής :-)     (*)
> Σαν παιγνιδομηχανή ξεκίνησε και πιάστηκε, και σαν παιγνιδομηχανή θα
> πεθάνει :-)

Και αυτό το συμπέρασμα το έβγαλες φαντάζομαι από την εκτενή σου έρευνα στην
ιστορία των λειτουργικών συστημάτων γενικώς και των λειτουργικών συστημάτων
Windows γενικότερα αλλά και προφανώς από κάποια πρόσφατα στατιστικά που άντλησες από;

Θα σε αφήσω μόνο σου να κάνεις debunk αυτό το myth. Έχεις δικαίωμα για ένα
τηλεφώνημα/την βοήθεια του κοινού και των mythbusters.

Α και μην το παίζεις πυθία. Η πείρα έχει δείξει ότι μπορείς να γίνεις πάρα πολύ
άσχημα ρεζίλι.

[snip]
 > Αγκαπητέ μου ντεν συναγκονιζόμαστε παιχνιντομηχανές ...

Αυτό σου έλειπε να προσπαθείς να ανταγωνιστείς το Xbox,το PS3 και το Wii. Θα ήταν
βλαμμένη ως ιδέα μία και είναι μία χαρά πλατφόρμες για linux.

[snip]
 > Δεν με έπιασες από την αρχή φυσικά. Γιατί ο δημόσιος τομέας να δουλεύει
 > σε MS Office;
 > Δεν θα μπορούσε να κάνει την δουλειά του με openoffice πάνω σε linux;
 > Ο σκοπός είναι να μην υπάρχει ανάγκη συμβατότητας μεταξύ M$ office και
 > openoffice, γιατί το πρώτο θα έχει πάρει δρόμο από όλο το δημόσιο τομέα.
 > Τώρα με πιάνεις; Και τα λεφτά μου (το δημόσιο χρήμα) αντί να πηγαίνουν
 > στην M$ θα μπορούσαν να πηγαίνουν κάπου αλλού, πχ σε ένα πανεπιστήμιο
 > που θα συντηρεί το linux του δημοσίου.
 > Τώρα καταλαβαίνει;
 > "Εγκό ντεν έχει αυτοκίνητο καρντιά μου."  :-)

Υπάρχουν τεχνικοί λόγοι(πέρα από τις μίζες και τις ρεμούλες, που και αυτές είναι
στο κόλπο) που το δημόσιο χρησιμοποιεί MS Office. Ο κυριότερος είναι ότι το
χρησιμοποιεί από την δεκαετία του 90 που δεν υπήρχε Openoffice(πρώτη έκδοση του
Openoffice το 2000 και μάλιστα με καμία συμβατότητα με MS Office που ήδη
κυριαρχούσε). Από εκεί και μέτα τα υπόλοιπα είναι θέμα vendor lock-in που πολύ
επιτυχημένα έχει κάνει η Microsoft με όλες τις γνωστές και άγνωστες πρακτικές.

Η ταυτόχρονη χρήση openoffice και MS office αυτή τη στιγμή σε μία οποιαδήποτε
εταιρεία είναι πονοκέφαλος απίστευτος - πόσο μάλλον στο τερατώδες ελληνικό δημόσιο
- όπως θα έχει διαπιστώσει όποιος το έχει δοκιμάσει μία και οι δύο εφαρμογές δεν
είναι πλήρως συμβατές οπότε για migration από την μία στην άλλη ούτε λόγος.

Το κακό δεν είναι πως το δημόσιο δεν χρησιμοποιεί OpenOffice αλλά πως δεν υπάρχει
η παραμικρή κίνηση για να δει κάποιος εάν και κατά πόσο μπορεί να γίνει.

Βέβαια στην αρχή θα τα σκάγαμε πάρα πολύ χοντρά για την μελέτη/υλοποίηση/μετάβαση
σε τέτοια υποδομή γεγονός που αποθαρρύνει τους πάντες. Θα κέρδιζε μεν πολλά το
δημόσιο μακροχρόνια από την συντήρηση αλλά όταν τα πάντα αυτή την στιγμή στην χώρα
γίνονται με έργα από τα ΚΠΣ που δεν επιτρέπουν να χρησιμοποιούνται τα κονδύλια του
για συντήρηση των υποδομών παρά μόνο για ανάπτυξη τι ακριβώς περιμένεις;

> (*) υπάρχει βέβαια και η χρήση από τον δημόσιο τομέα, αλλά εκεί είναι το
> γήπεδο που λέγαμε στο άλλο mail..
> Τώρα συ, Alexandro, αρχίζει καταλαβαίνει, τι Τανάση εννοεί; :-)

Και βέβαια παραμένει το γεγονός ότι σε καταλαβαίνουμε μεν αλλά το γήπεδο αλλιώς
ξεκίνησε να χρησιμοποιείται στην συζήτηση και αλλού πετάχτηκες εσύ χρησιμοποιώντας
το μεταφορικά. Οπότε στο μέλλον αν μας έκανες την χάρη να μην πηδάς από το ένα
θέμα στο άλλο θα ήταν καταπληκτικά. Σε ευχαριστώ.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074