Re: Ανακοίνωση κυκλοφορίας του Fedora 10

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Wed Nov 26 02:55:10 EET 2008

2008/11/25 Stefanos Harhalakis <v13 at it.teithe.gr>:

> [..]

> Ayto den einai arketo oste na 'mayrisei' thn ekdosi? Yparxei kanenas poy
> xrhsimopoihse kde 4 epityxos ? H prosopiki moy empeiria deixnei pos apla den
> mporeis akomi na to xrhsimopoihseis gia production skopo. Ta idia lene emesa
> kai se kapoies listes toy kde (p.x. o konqueror exei kapoia problimata me
> HTTPS).

Είναι αλήθεια ότι αρκετοί χρήστες έχουν αναφέρει ότι ακόμη προτιμούν το KDE3
από τη νέα έκδοση. Το ίδιο έχει συμβεί και με άλλες διανομές, φυσικά. Εξ όσων
γνωρίζω έγινε συζήτηση και η απόφαση δεν ήταν straightforward.

Θεωρητικά θα μπορούσαν να υπάρχουν πακέτα KDE και για τις δύo εκδόσεις. Αυτό,
σε λογικά επίπεδα sanity, μπορεί να γίνει μόνο μέσω εγκατάστασης των πακέτων
σε καταλόγους με διαφορετικά prefixes, ωστόσο αυτό κάνει violate το FHS.

Η KDE ομάδα του Fedora, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελείται 100% από
εθελοντές, επέλεξε να έχει τα πακέτα v4 ως αντικατάσταση των v3 στο /usr
prefix. Με την επιλογή αυτή της drop-in αντικατάστασης του πακέτου (η οποία
είναι και η default εξάλλου γενικώς) υπάρχει και η εγγύηση ότι η αναβάθμιση θα
διατηρήσει τις προσωπικές επιλογές του χρήστη, αφού ο κατάλογος ρυθμίσεων
είναι ο ίδιος.

Άλλα θέματα που πρέπει να ληφθεί υπόψιν πάντως, πριν γίνει ένα Fedora KDE 3
spin, είναι κατά πόσον η ζήτηση είναι αρκετή για να δικαιολογηθεί κάτι τέτοιο.
Η προσέγγιση του Fedora σε αυτή τα ζητήματα είναι η κλασική του ελεύθερου
λογισμικού: "όποιος θα ήθελε να κάνει πραγματικότητα, είναι ελεύθερος να το
κάνει", έτσι από ότι φαίνεται δεν υπήρχε αρκετή ζήτηση (και εθελοντές) για να
το φέρουν εις πέρας με το σωστό τρόπο.

Τώρα, υπάρχει και το ζήτημα του πόσο μπορεί ένα downstream έργο να αποκλίνει
από τις upstream επιλογές. Το Fedora έχει ως core value να συνεργάζεται στενά
με τα upstream έργα, έτσι στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχει εμπιστοσύνη στο
KDE ότι αυτή η έκδοση είναι αυτή που το έργο θέλει να προωθείται.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν μπορεί να συντηρείται επ' άπειρον μια
τέτοια επιλογή. Κάποια στιγμή θα γίνει dropped. Το Fedora δεν είναι το μόνο
που το έκανε, και γενικώς οι διανομές βλέπουν τι κάνουν και οι υπόλοιπες πριν
αποφασίσουν κάτι τέτοιο. Τώρα, το αν το 4.1.2 είναι μια καλή επιλογή, ή θα
έπρεπε να αφήσουμε όλους τους χρήστες στο KDE 3 μέχρι το 4.2, 4.3, 4.4, δεν το
ξέρω. Πάντως, έχω γνωρίσει τα παιδιά του KDE SIGκαι είναι πολύ δεκτικά σε
patches και specfiles. =)

Η εικόνα πάντως που έχω σχηματίσει είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό από χρήστες
KDE το έχουν γυρίσει σε KDE 4. Μπορεί να κάνω λάθος όμως γιατί δεν είμαι
χρήστης KDE. Θα κρίνουμε από τη θύελλα αντιδράσεων στον Πλανήτη, και κατά
πόσον κάποια άτομα θα step up για να να βγουν πακέτα για KDE 3 (κάτι που
ενδεχομένως όπως ανέφερα πιο πάνω να απαιτεί αρκετό hacking).

> Ayto pistevo pos einai 100% anakribes. Apo prosopiki empeiria (kai apo osa
> grafoyn sto site toy pulseaudio), to pulse katanalonei ena shmantiko pososto
> CPU kai dhmioyrgei latencies poy den yparxoyn me sketo alsa. Genika, einai
> ena extra layer to opoio parexei poly kala pragmata alla akomi einai se
> neaniko stadio (core dumps, asymbatothtes, mh plhrhsh elegxos, parametroi poy
> den leitoyrgoyn klp). Exei tyxei na do se paixnidi poy bgazei 300fps xoris
> pulse, me pulse na bgazei kato apo 100.

Υπάρχουν bug reports; Είμαι σίγουρος ότι οι developers θα ήθελαν να τα μάθουν
και να τα διορθώσουν (ή ακόμη καλύτερα, να κάνουν apply ένα patch).

> Dedomenoy toy oti me to pulse prostheteis extra epeksergasia se sxesi me
> to 'sketo alsa', to 'ligotero energeia' theoro pos skopimos den anaferei se
> sxesi me ti.

Η αναφορά γίνεται σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις του Pulseaudio, ή πιο
συγκεκριμένα, με το pulseaudio που υπήρχε στο Fedora 9.

Περισσότερες πληροφορίες για το νέο feature υπάρχει στα release notes:

  The PulseAudio sound server has been rewritten to use timer-based audio
  scheduling instead of the traditional interrupt-driven approach. This is the
  approach that is taken by other systems such as Apple's CoreAudio and the
  Windows Vista audio subsystem. The timer-based audio scheduling has a number
  of advantages, including reduced power consumption, minimization of
  drop-outs, and flexible adjustment of the latency for the needs of the
  application.

Από το blog του Lennart Poettering:

  The first basic idea of the glitch-free playback model (a better, less
  marketingy name is probably timer-based audio scheduling which is the term I
  internally use in the PA codebase) is to no longer depend on sound card
  interrupts to schedule audio but use system timers instead. System timers are
  far more flexible then the fragment-based sound card timers. They can be
  reconfigured at any time, and have a granularity that is independant from any
  buffer metrics of the sound card. The second basic idea is to use playback
  buffers that are as large as possible, up to a limit of 2s or 5s. The third
  basic idea is to allow rewriting of the hardware buffer at any time. This
  allows instant reaction on user-input (i.e. pause/seek requests in your music
  player, or instant event sounds) although the huge latency imposed by the
  hardware playback buffer would suggest otherwise.

  (http://0pointer.de/blog/projects/pulse-glitch-free.html)

-δ

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, GPG: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)