RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Harris Kosmidhs hkosmidi at laboratorium.gr
Thu Nov 13 12:58:35 EET 2008

Alexandros Kosiaris wrote:
> Οπότε τα θες έτσι:
>
> kernel        /vmlinuz-2.6.27-7-generic root=UUID=<toUUID tou
> initrd        /initrd.img-2.6.27-7-generic
>
> Τα αρχικά / χρειάζονται σίγουρα στον grub-0.97-2 που έχω εγώ. Δεν
> παίζει χωρίς αυτά.
>
> Εφόσον δεν αλλάξεις σειρά στους δίσκους ή αφαιρέσεις κανέναν και δεν
> μπλεχτεί το numbering στο GRUB όλα μία χαρά.
>
> Απλά να προτείνω ακόμη μία εγγραφή με root(hd3,0)(αυτό πρέπει να είναι
> το sdd) για το ubuntu ώστε να έχεις ακόμη μία εγγραφή που να
> χρησιμοποιεί το /boot του /dev/sdd για backup.

> grub> root(hd1,0)
> [...]

Μετά απο διάφορες προσπάθειες και ερωτήσεις σε IRC κατάλαβα ότι ναι μεν
bootαρει απο τον sdb και φορτώνει το σωστό vmlinuz, αλλά δεν ξέρει
τίποτα για το raid. Προφανώς πρέπει να φορτώσει modules για raid, lvm.
Δοκίμασα να βάλω στο  /etc/initramfs-tools/modules τα:
raid1
md_mod
multipath
linear
dm_log
dm_mod

Έδωσα update-initramfs -u και το initrd το αντέγραψα στο sdb1 που θα
είναι το νέο /boot. το θέμα είναι ότι bootάρει, φορτώνει το raid και
βλέπει το md0 αλλά δεν καταλαβαίνει (μάλλον) τα lvm και δεν αναγνωρίζει
το / με το UUID που έχω δώσει.

Τι πρέπει να κάνω σ' αυτή την περίπτωση; Μια λύση είναι custom kernel. Η
άλλη (κατα υπόδειξη του Ρικούδη) είναι με το Initrd που δεν μου πετυχαίνει.
Θα προτιμούσα να ακολουθήσω τη μεθοδο του initrd, έτσι ώστε οι kernels
να αλλάζουν απο τα repository του ubuntu και να μην κάνω κάθε φορά
custom kernel. Απλά να έχω τα σωστά Modules στο
/etc/initramfs-tools/modules.
Μήπως χρειάζεται κάποια ακόμα πληροφορία για το lvm;

Ευχαριστω και πάλι...