GPL και ελληνική νομοθεσία

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed May 28 21:10:50 EEST 2008

On Wed, 28 May 2008 15:42:18 +0300, Dimis2410 <dimis2410 at yahoo.gr> wrote:
> Κοιταξε να δεις αυτα που λεμε τωρα ειναι διασταυρωμένα;

Διασταυρωμένα από _ποιόν_;

Βλ. και προηγούμενο post μου, σχετικά με τον σωστό τρόπο για νομικές
συμβουλές περί GPL.

> Γιατι αν υπάρχει η πιθανότητα η GPL να είναι παντελώς αγνωστη απο τα
> Ελληνικά δικαστήρια τότε ολοι μας ασχολούμαστε με την αγνή ιδεα που
> έχουμε στο μυαλό μας και κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους με τα ωφέλη που
> κερδίζουν χωρις να δινουν τιποτα πίσω στη κοινότητα και δε πρόκειτε
> ποτέ να κυνηγηθούν
>
> Πιστεύω πρέπει να φερθούμε εξυπνα γιατι περιτριγυριζόμαστε απο
> "λαμόγια" και πρέπει να παρθουν γρήγορα μέτρα γιατι στο Ellada τώρα
> αρχιζει να επιταχύνεται το Open Source στον επιχειρηματικό τομέα.

«Λαμόγια» ή όχι, αυτοί είναι οι άνθρωποι εδώ που είσαι και είμαι.  Είναι
γενικά εύκολο να λέμε ότι «αυτοί είναι λαμόγια», αναφερόμενοι σε όλους
τους άλλους κι όχι στον εαυτό μας.

Από την άλλη, αν θέλεις να αλλάξει σε _νομικό_ επίπεδο κάτι που έχει
σχέση με τη GPL, δε θα γίνει αυτό μέσω email στην linux-greek-users.
Δε μπορείς, φυσικά, να _δημιουργήσεις_ δικαστικό προηγούμενο, αλλά
μπορείς να κινηθείς μέσω του HELLUG και άλλων οργανώσεων για να γίνει
επίσημη μετάφραση της GPL στα Ελληνικά, και να επικυρωθεί με κάποιο
τρόπο από νομικό σύμβουλο.

Ακόμη κι αυτό όμως δεν είναι 100% εγγυημένη δικλείδα ασφάλειας, επειδή η
τρέχουσα γνώμη και γνώση ενός νομικού team, δεν αποτελεί απαραίτητα
«δεσμευτικό παράγοντα» για ένα δικαστή του 2030.  Κι αυτό δεν είναι
τυχαίο.  Είναι, υποτίθεται, ένα από τα πλεονεκτήματα της δικαστικής
εξουσίας σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα.

Το γιατί, το πώς και το πότε θα αποκτήσει η Ελληνική νομοθεσία επαφή με
τα θέματα των software licenses, των software patents, και άλλων, ακόμα
πιο διαφορετικών «χαρακτηριστικών» του λογισμικού σήμερα, δεν είναι τόσο
απλό όσο «μα είναι λαμόγια και θα μου φάνε το source» :/