ISO -> bootable USB

Σπύρος Γεωργαράς sng at hellug.gr
Sun Mar 30 22:01:01 EEST 2008

On Sunday 30 March 2008 Alexandros Papadopoulos wrote:
> Δυστυχώς βρισκόμαστε εκτός θέματος. Δε θέλω να κάνω ένα συγκεκριμένο
> Linux distribution να bootάρει από USB stick.
>
> Θέλω τη δυνατότητα να γράφω οποιοδήποτε bootable ISO σε ένα USB stick,
> *σα να το έγραφα σε οπτικό μέσο.*
>
> Ευχαριστώ για τις ως τώρα ιδέες, αλλά απαντούν σε κάποια άλλη ερώτηση
> απ'τη δική μου :-)

Κάποιο script που να δουλεύει παντού δεν έχω δει. Η λογική όμως είναι η
ακόλουθη (ισχύει αν το ISO μπουτάρει με το isolinux)

Κατ' αρχάς αντιγράφεις τα περιεχόμενα του ISO στο USB, το οποίο θα πρέπει να
είναι vfat

Έστω ότι στο isolinux/isolinux.cfg υπάρχει η εγγραφή:

label bootit
  kernel /isolinux/vmlinuz
  append initrd=/isolinux/initrd.img vga=788

Τότε μεταφέρεις τα  isolinux/vmlinuz1 και isolinux/initrd1.img στο βασικό
κατάλογο του USB. Επίσης αντιγράφεις το isolinux/isolinux.cfg στο βασικό
κατάλογο του USB και το μετονομάζεις σε syslinux.cfg, και η προηγούμενη
εγγραφή σε αυτό, γίνεται

label bootit
  kernel vmlinuz
  append initrd=initrd.img vga=788

Το ίδιο κάνεις και για τις υπόλοιπες εγγραφές που υπάρχουν στο αρχείο
syslinux.cfg

Αν στο syslinux.cfg γίνεται αναφορά σε άλλα αρχεία, όπως π.χ. σε κάποια εικόνα
(MENU BACKGROUND splash.png, για παράδειγμα), μεταφέρεις και αυτά τα αρχεία
στο βασικό κατάλογο του USB

Τέλος, κάνεις umount το USB και δίνεις
syslinux /dev/[USB device name]

Θα πρέπει πλέον να μπορείς να κάνεις εκκίνηση από το USB σου. Αν όχι, το καλό
είναι ότι αφού δουλεύεις σε USB, μπορείς να κάνεις όποιες αλλαγές θέλεις και
να ξανατρέξεις το syslinux για να δεις αν παίζουν

ΥΓ. Έχω διαβάσει ότι το τελευταίο syslinux υποστηρίζει καταλόγους για το
kernel και το initrd (όπως ακριβώς και το isolinux), αλλά δεν το έχω δουλέψει
έτσι.

ΥΓ 2. Αν κάποια εγγραφή είναι της μορφής

label bootit
  kernel /isolinux/vmlinuz
  append initrd=/isolinux/initrd.img user=myuser vga=788

θα πρέπει να υπάρχει ο κατάλογος myuser, μέσα στον οποίο θα βρεις κάποιο
squashfs (πχ. filesystem.squashfs). Αυτό δε θα πρέπει να το πειράξεις.

Ελπίζω αυτά να σε βοηθήσουν

--
Φιλικά
Σπύρος

Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει
ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν,

gpg key URL: http://members.hellug.gr/sng/gpg-kde-el.html