eclipse pdt project

DJ Art djart at linux.gr
Wed Mar 12 14:09:02 EET 2008

On Wednesday 12 March 2008, Nikos Kouvaris wrote:
> καλημερα στη λίστα.
>
> εχει βαλει κανεισ σας το PDT σε eclipse?

Ναι, το έχω βάλει, αλλά σε vanilla eclipse, όχι σε eclipse που είναι
φορεμένο από τη διανομή :) (αν και μάλλον κι εσύ custom το έβαλες)

Το βασικό εδώ είναι πως όλος ο φάκελος με το eclipse ανήκει στον ίδιο
user που το τρέχει και το χρησιμοποιεί (non-multiuser environment)
διότι τα plugins που εγκαθίστανται ή γίνονται update πάνε κατευθείαν
εκεί που είναι εγκατεστημένο.

(ενδεχομένως να γίνεται και με multi-user τρόπο, αλλά δεν έχω κάτσει να
ασχοληθώ γιατί δεν με ενδιαφέρει)

> Ειναι ο καταλληλος τροπος για να γραφω php?

Εγώ πλέον έτσι γράφω php, αλλά είναι αρκετά περίεργοι οι λόγοι που
κατέληξα να το έχω έτσι :)

Αν δε γράφεις Object Oriented PHP και αν δεν έχεις στο μυαλό σου την
έννοια του project στο development, δε θα σου συνιστούσα να
χρησιμοποιήσεις το Eclipse πάντως, θα σου πάρει πολύ χρόνο να βγάλεις
άκρη και στο τέλος μάλλον θα μπλεχτείς και θα το πετάξεις.

> τι παραπανω μου προσφέρει από εναν απλό κειμενογραφο?

Πέρα από τον integrated Eclipse editor με Syntax Highlight, Code Assist
και Code folding, προσφέρει το Outline View (βλέπεις δενδρικά μεθόδους,
κλάσεις και properties, ιδιαίτερα χρήσιμο όταν έχεις αντικείμενα που
κληρονομούν από άλλα) και, τέλος, προσφέρει δυνατότητες για debugging
αν και θα πρέπει να το στήσεις ψιλο-manually αυτό.

Εμένα κυριώς με ενδιαφέρει το Code Assist (autocompletion) και το
Outline και η δυνατότητα του να ψάχνω άμεσα και γρήγορα τον κώδικα των
βιβλιοθηκών που χρησιμοποιώ και κληρονομώ.

Σε ουδεμία περίπτωση δεν κάνει για mixed PHP με HTML, ξέχνα το. Αν θές
τέτοιο πράγμα, ρίξε μια ματιά καλύτερα στο Aptana (eclipse είναι κι
αυτό) με το php plugin (http://www.aptana.com). Αν γράφεις scripts,
προτίμησε το Aptana ή κάποιο άλλο. Αν φτιάχνεις κάτι που μοιάζει πιο
πολύ με application, το eclipse είναι μάλλον πιο κατάλληλο.

Άλλο ένα που συνιστώ (και που χρησιμοποιούσα παλιότερα) είναι το Quanta.

Το αν θα χρησιμοποιήσεις τελικά ένα (πολύ βαρύ και πολύ σοβαρό και πολύ
dedicated) IDE ή ένα απλό κειμενογράφο για να κάνεις τη δουλειά σου,
εξαρτάται από τον όγκο και τη βαρύτητα της δουλειάς σου. Και τα 2
θεωρούνται εργαλεία, αλλά είναι για διαφορετική δουλειά το καθένα.

Σκέψου τον κειμενογράφο σαν ένα κατσαβίδι και το Eclipse σαν ολόκληρη τη
ντουλάπα με τα εργαλεία. Έχει μέσα του 100 κατσαβίδια, 100 γαλλικά
κλειδιά και ό,τι άλλο εργαλείο μπορείς (και δε μπορείς) να φανταστείς.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?