expect vs rubby vs python

costas costas at freemail.gr
Wed Mar 12 13:27:54 EET 2008

Καλημέρα,
έχω ένα projectάκι για το οποιό πρέπει να κάνω πάρα πολλές
φορές σύνδεση σε routers να δώσω ακριβώς τις ίδιες εντολές
στον καθένα, να πάρω τα αποτελέσματα και να τα αναλύσω.
Το δυστύχημα είναι ότι αθτό πρέπει να επναλαμβάνεται σε τακτά
χρονικά διαστήματα.
Με εξαίρεση το τελευταίο βήμα, το οποίο προφανώς και απαιτεί
άνθρωπο (αν και με λίγη grep και perl έχω μειώσει και αυτό
το σκέλος κάμποσο) για τα υπόλοιπα η expect μοιάζει ιδανική.

Το πρόβλημα είναι ότι η expect είναι σχετικά περιορισμένων
δυνατοτήτων. Έχω φτιάξει το σχετικό πρόγραμμα, δουλεύει
καλούτσικα αν και αρκετές φορές τρελαίνεται από τις ελαφρά
διαφορετικές από το αναμενόμενο απαντήσεις που δέχεται.
Στην προσπάθεια μου να αντιμετωπίσω αυτό το πρόβλημα κοντεύω
να τρελαθώ εγώ.

Έχοντας ακούσει κάποιους από εσάς να λένε καλά λόγια για την
python και την rubby και έχοντας δει αρκετά σύνθετα προγράμματα
να υλοποιούνται με τη βοήθεια τους καταλαβείνω ότι ειναι
ιδιαίτερα δυνατές. Αναρωτιέμαι, λοιπόν,  κατά πόσο θα μπορούσαν
να είναι (κάποια από αυτές ή και οι δύο) η λύση στο πρόβλημά μου.
Πριν όμως αρχίζω να πειραματίζομαι με μια ακόμη γλώσσα θα ήθελα
να μάθω αν έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με άλλα προγράμματα
(πχ telnet ή ssh) όπως κάνει expect. Προφανώς αν δε μπορούν η όλη
συζήτηση είναι άχρηστη.

Ευχαριστώ
Κώστας