Φορητό laptop ASUS EEE PC701 4G SURF GREEN (OS: Xandros / Linux based)

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Tue Mar 11 22:38:54 EET 2008

Αλέξανδρος Διαμαντίδης wrote:
> * Manolis Kiagias [2008-03-11 14:50]:

> Κι εγώ το έβγαλα για 2-3 μέρες και έβαλα το eeeXubuntu, αλλά διαπίστωσα
> ότι 1) το boot ήταν αισθητα πιο αργό απ' ότι στο Xandros και 2) το
> πρόγραμμα διαχείρισης των συνδέσεων wifi της Asus ήταν πολύ πιο φιλικό
> και εύχρηστο. Για το 1 δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει, αλλά για το 2 τι
> χρησιμοποιείς; Υπάρχει κάποιο στάνταρ πρόγραμμα του KDE;
>
> Επανεγκαθιστώντας το Xandros (από το backup που είχα πάρει) ξήλωσα με
> την ευκαιρία και το UnionFS, αλλά κι εγώ θα ήθελα να βάλω κάτι άλλο στη
> θέση του Xandros, για πιο ενημερωμένα repositories και για να μην
> [...]
Έχω πάρει και εγώ backup το xandros (όχι πως θα το ξαναβάλω και ποτέ...)
Τρέχω το eeexubuntu από SDHC κάρτα τώρα. Το boot είναι πιο αργό, αλλά το
λειτουργικό είναι πιο πλήρες.
Ο εσωτερικός SSD είναι πιο γρήγορος πάντως (του έχω βάλει FreeBSD 7 με
gnome. Έχει πολύ πλάκα το gnome σε μικρή οθόνη)
Στο xandros έχουν κάνει μερικά κόλπα και για αυτό πηγαίνει καλά. Του
έχουν βγάλει π.χ. το multiuser mode. Αν δοκιμάσεις να κάνεις shutdown
από κονσόλα, τρελαίνεται.
Δεν ξέρει σε τι init level είναι. Για το πρόγραμμα διαχείρισης του wifi
δεν έχω ψάξει. Γενικά το χρησιμοποιώ σε δύο - τρία ασύρματα δίκτυα που
έχω περίπου standard ρυθμίσεις και δεν έχω ψάξει κάτι σχετικό.
Σχετικά με το unionfs, εγώ το βρίσκω πλεονεκτικό (το μόνο καλό της
default εγκατάστασης). Από τη μια το recovery είναι άμεσο. Από την άλλη
το partition του λειτουργικού είναι read only και δεν φθείρεται
τουλάχιστον αυτό το κομμάτι της flash μνήμης με το γράψε σβήσε. Aν
αντέχεις την χαμηλότερη γενικά ταχύτητα, μπορείς να κανονίσεις να βάλεις
λειτουργικό ή / και αρχεία στην κάρτα (ή και σε usb flash - έχω την
εντύπωση ότι είναι και πιο γρήγορo από τις SDHC).