2 κάρτες δικτύου - 2 συνδέσεις - 1 server ?

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Mar 8 16:49:38 EET 2008

On 2008-03-08 16:35, Dimitris Botsis <dimbotsis at yahoo.gr> wrote:

> Συμφωνούμε απόλυτα, κυρίως με την τελευταία σου παράγραφο.
>
> Αρα, αν ισχύει αυτό που λες (που κι εγώ αυτό βλέπω στην πράξη), τότε
> δεν ισχύει αυτό που γράφτηκε πριν, ότι όλοι οι clients θα παίρνουν
> απαντήσεις μόνο από τον 1ο router. To NAT κάνει την δουλειά για κάθε
> router ανεξάρτητα.
>
> Συμφωνώ κι εγώ ότι το default gw χρησιμοποιείται βεβαίως για την
> κίνηση που ξεκινά από τον server (π.χ. αν από τον server θέλω να δω
> ένα άλλο website) αλλά όχι για απαντήσεις προς clients.

Οι clients του τοπικού δικτύου _είναι_ διαφορετικού από τους εξωτερικούς
clients και από οποιαδήποτε κίνηση ξεκινάει από το εσωτερικό δίκτυο.  Αν
αυτό δε σε ενδιαφέρει, και θέλεις απλά να «φεύγουν οι απαντήσεις των
εισερχόμενων συνδέσεων από το interface που ήρθαν οι αρχικές συνδέσεις
από τον εξωτερικό client», τότε δεν έχει σημασία τι *default* gateway
έχεις, γιατί για ένα εισερχόμενο connection _δεν_ θα χρησιμοποιηθεί το
default gateway.

> Ενα γενικότερο σχόλιο :
> Απ'ότι φαίνεται, κανείς δεν γνωρίζει απόλυτα την απάντηση, γι'αυτό
> ψαχνόμαστε, ψάχνουμε και μαθαίνουμε. Ετσι πρέπει, και κανείς δεν
> χρειάζεται να το παίζει μάστορας.
>
> Αναφέρομαι στο σχόλιο του Κεραμίδα που θεώρησε "ξεροκεφαλιά μου" το
> ότι θα συνεχίζω να το ψάχνω.

Το σχόλιο του Κεραμίδα είχε σκοπό να σου τραβήξει την προσοχή στη
διαφορά που έχει ένα «τοπικό LAN» connection.  Μπορεί να μη άρεσε το
στυλ, αλλά η διαφορά υπάρχει, και με arp(1) μπορείς να τη δεις.

Όπως και να 'χει, δεν είχα σκοπό να σου πω «να μην το ψάξεις», αλλά
ακριβώς το ανάποδο.  Να _ψάξεις_ με τα utilities που έχεις ήδη, για να
βρεις περισσότερες πληροφορίες για τα local LAN connections, έτσι ώστε
να μη σου φαίνεται περίεργο που γίνεται αυτό που έγραψες ως:

    Γιατί αυτό δεν ισχύει στο τοπικό δίκτυο, όταν χρησιμοποιώ το
    samba από δύο διαφορετικούς clients, εναν σε κάθε κάρτα ?
    Τότε, σίγουρα η εξυπηρέτηση γίνεται πλήρως από κάθε κάρτα ή
    τουλάχιστον έτσι φαίνεται.

Δεν αρκεί να μπορείς να δεις ότι τα πακέτα ενός εισερχόμενου connection
«παίζουν» μερικές φορές.  Χρειάζεται να _ξέρεις_ και γιατί.  Οπότε
φυσικά ψάξε ότι πιστεύεις ότι βοηθάει.  Υπάρχει λόγος που γίνεται αυτό
που έγραψες για τους τοπικούς clients, και θα τον δεις αμέσως με τις
route και arp εντολές.

Κι όχι, δεν το «παίζω μάστορας».  Απλά μου φάνηκε ότι αγνόησες αυτό που
έγραψε (κάπως σύντομα) ο V13.