[Open-source] η nokia μας έδωσε το open-source νέο της χρονιάς

Kostas Peletidis kpeletidis at dsl.pipex.com
Mon Jun 30 02:14:00 EEST 2008

Haris Alatas wrote:
> Γενικά με αυτά που είπατε όλοι μπορώ να πω ότι με αποστομώσατε αλλά η
> εικόνα μέσα στο μυαλό μου δεν άλλαξε. Η κίνηση της Nokia φαντάξει
> ηλίθια σε αυτό το timing και την κάνει να φαίνεται ακόμα πιο ηλίθια η
> εξαγορά όλης της Symbian.
> Στο πρώτο post μου ανέφερα ότι θα προτιμούσα να ξεκινήσει μια νέα
> προσπάθεια αντί να προσπαθήσει να "κερδίσει χαμένο έδαφος"
> χρησιμοποιώντας "οτι της απέμεινε".
> Κανείς δεν έκανε ένα σχόλιο όμως για το ρίσκο απένταντι στους πελάτες
> της. Ο κώδικας της Symbian γράφτηκε για να είναι κλειστός με ότι αυτό
> [...]
[snip]

Φαίνεσαι κάπως μπερδεμένος. Λες ότι το Symbian δεν ειναι καλό γιατί
φάινεται(δεν είναι) διαφορετικό στα προϊόντα της κάθε εταιρίας που το
χρησιμοποιεί. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Είναι σαν να λες πως το Linux
είναι αποτυχία γιατί είναι διαφορετικό στο Eee PC, διαφορετικό στον web
server που έχεις στη δουλειά και διαφορετικό στην Nokia Internet Tablet.
Δεν είναι διαφορετικό φυσικά. Έχεις μπερδέψει το λειτουργικό σύστημα με
το γραφικό περιβάλλον.

Symbian OS λέγεται το λειτουργικό σύστημα που πουλάει η εταρία Symbian
_χωρίς_ το γραφικό περιβάλλον. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο. Οι ίδιοι οι
πελάτες/μέτοχοί της επιδιώκουν τη διαφοροποίηση στα υψηλότερα επίπεδα
της software stack, δηλαδή εκεί που η διαφορά γίνεται ιδιαίτερα αισθητή
από τον χρήστη, με σκοπό να προσφέρουν στους πελάτες τους έναν ακόμα
λόγο να προτιμήσουν τα δικά τους προϊόντα.

Σεβαστές οι προσωπικές απόψεις και προτιμήσεις αλλά καλό είναι να
στηρίζονται σε γεγονότα και πραγματικά δεδομένα.

--
Kostas Peletidis MSc MIET