Apokryptografisi kryptografimenou arxeiou me ksexasmeno password

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Jun 25 11:15:43 EEST 2008

Λοιπόν, είχα σημαντική πρόοδο και κατάφερα να αποκρυπτογραφήσω ένα
μεγάλο μέρος του κειμένου. Καταρχήν βρήκα με τη μέθοδο που αναφέραμε
ότι το μήκος του αρχικού κλειδιού είναι 9 χαρακτήρες, και μετά έκανα
την παραδοχή ότι ο συχνότερα εμφανιζόμενος χαρακτήρας σε καθεμιά από
τις 63 στήλες είναι το xor(32, mangled_key[i]) για i=0..62.

Είναι τώρα ενδιαφέρον ότι όταν το αποκρυπτογράφησα, το κείμενο ήταν
γεμάτο σκουπίδια, αλλά μέσα στα σκουπίδια μπορούσα να διακρίνω μερικές
φράσεις. Με τη βοήθεια αυτών των φράσεων έκανα νέα εκτίμηση του
mangled_key ώσπου κατάφερα να καθαρίσω εντελώς τα σκουπίδια (με την
επιφύλαξη που περιγράφεται παρακάτω).

Άσχετο: Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι οι γραμμές του plain text file,
που είναι κωδικοποιημένο με cp737, δεν τελειώνουν σε 13 10, αλλά σε 20
13 10. Ξέρει κανείς για ποιο λόγο μπορεί να έχω ένα 20 στο τέλος κάθε
γραμμής; Μήπως το χρησιμοποιούσε ο επεξεργαστής κειμένου μου (μάλλον
το PC Write ή PC Writer, μπορεί όμως και το Volkswriter) για να δείξει
ότι η παράγραφος συνεχίζεται; (Κάτι σαν το πολύ μεταγενέστερο
format=flowed)

Τώρα, όπως είπα και στην αρχή, δεν αποκρυπτογράφησα όλο το κείμενο,
αλλά μόνο ένα μεγάλο μέρος. Το "αποκρυπτογραφημένο" αρχείο ξεκινάει με
ακατανόητα σκουπίδια, μετά από κάποιο byte και μετά είναι απόλυτα
καθαρό, και μετά από κάποιο byte και μετά συνεχίζει με ακατανόητα
σκουπίδια. (Δεν έχω συνεχίσει την ανάλυση και ακόμα δεν ξέρω τις
ακριβείς θέσεις στην οποία γίνεται η αλλαγή κατάστασης). Η θεωρία μου
είναι λοιπόν ότι αλλάζει το mangled key στην πορεία, πράγμα που
ενδεχομένως εξηγεί και το γιατί η αρχική εκτίμηση του mangled key ήταν
μόνο μερικά επιτυχημένη. Αν είναι έτσι, δεν θα είναι δύσκολο με την
ίδια μέθοδο να αποκρυπτογραφήσω τα υπόλοιπα κομμάτια.