Apokryptografisi kryptografimenou arxeiou me ksexasmeno password

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Jun 24 14:36:52 EEST 2008

Επειδή μερικά πραγματάκια δεν τα έχω καταλάβει καλά, μερικές
διευκρινίσεις.

Η υπόθεσή μας είναι ότι ο αλγόριθμος είναι:

> 2) Repeatedly XOR the plaintext with the mangled key

Και το mangled key έχει μήκος 7 φορές το μήκος του αρχικού key.

Ερωτώ λοιπόν: Ας υποθέσουμε ότι έχουμε βρει (περισσότερα σ' αυτό
παρακάτω) ότι το μήκος του αρχικού key είναι 8 χαρακτήρες και άρα του
mangled είναι 56 δυφιοσυλλαβές :-) . Χωρίζω λοιπόν το κρυπτόγραμμα σε
56άδες και τις βάζω τη μια κάτω απ᾽ την άλλη, φτιάχνοντας έτσι 56
στήλες. Βλέπω ότι στην πρώτη στήλη εμφανίζεται με μεγαλύτερη συχνότητα
π.χ. ο χαρακτήρας A, ενώ στη δεύτερη στήλη π.χ. ο χαρακτήρας B. Δεν θα
μπορούσα τότε να συμπεράνω ότι η πρώτη δυφιοσυλλαβή του mangled key
είναι το
    A xor SPACE
ενώ η δεύτερη δυφιοσυλλαβή του mangled key είναι το
    B xor SPACE
;

Τη δεύτερη ερώτηση την έχω ξανακάνει και την ξανακάνω γιατί εξακολουθώ
να είμαι μπερδεμένος. Έχει να κάνει με το πώς βρίσκουμε το key length:

> 8a to xwriseis se omades twn n*7 (gia ka8e pi8ano key length) kai 8a ta
> baleis se sthles :
>
> Twra, pairneis ka8e sthlh kai metras th syxnothta emfanishs ka8e
> xarakthra sto kryptogramma. Otan oi syxnothtes bgoun oi idies gia
> ka8e sthlh, exeis brei to key length.

Δηλαδή: αν στην πρώτη στήλη ο συχνότερα εμφανιζόμενος χαρακτήρας είναι
ο A, και στη δεύτερη ο B, τότε η συχνότητα εμφάνισης του A στην πρώτη
στήλη είναι ίδια με τη συχνότητα εμφάνισης του B στη δεύτερη στήλη,
κ.ο.κ. για όλες τις στήλες. Σωστόν;