Eksoterikoi SATA

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Fri Jun 6 11:18:30 EEST 2008

Γεια σας,

(θέλω να δω πώς θα καταφέρω να πετύχω μια μακρινή σύνδεση με το λίνουξ
ώστε να υποκριθώ ότι αυτό το μήνυμα είναι on topic)

Παλιά έκανα backup σε κασέτες (DAT και αρρώστησα, αργότερα DLT και
βρήκα κάπως την υγειά μου). Μετά έφτιαξα ένα backup server και κάνει
backup με rsnapshot (<- on-topic :-) μέσα από το δίκτυο και βρήκα
εντελώς την υγειά μου.

Τώρα όμως έχω στον backup server το ιστορικό ενός μήνα περίπου, ενώ
παλιά με τις κασέτες έκανα κι ένα έξτρα φουλ μπακάπ κάθε μήνα, και
θέλω να το επαναφέρω αυτό. Όμως οι κασέτες έχουν πολύ ψηλό κόστος και
χαμηλή χωρητικότητα, οπότε σκέφτομαι να αγοράσω εφτά
εφτακοσιοπενηντάρηδες δίσκους Σάτα (που μου φτάνουν για ένα χρόνο,
γιατί μετά τρεις μήνες κάνω επαναχρησιμοποίηση, κρατώντας ιστορικό ανά
τρίμηνο για παλιότερα) και να τους αλλάζω, εφόσον είναι hot-pluggable,
σαν να ήταν κασέτες. Και να τραβήξω ένα καλώδιο σύνδεσης κι ένα
καλώδιο τροφοδοσίας SATA μέσα από τον σέρβερ που θα ασχολείται μ᾽ αυτό
έτσι ώστε να εξέχουν έξω από το κουτί, για να συνδέω τον εκάστοτε
δίσκο (γυμνό, για μικρότερο κόστος). (Υπάρχουν προεκτάσεις αυτών των
καλωδίων; Υπάρχει περιορισμός μήκους; [Μιλάμε για μισό μέτρο
περίπου].)

Νομίζετε ότι κάνω κάπου λάθος, ή ότι υπάρχει ευκολότερη/οικονομικότερη
λύση;