SATA power splitter & hot-plugging

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Jul 18 18:35:44 EEST 2008

2008/7/18 Antonis Christofides <anthony at itia.ntua.gr>:
> Μήπως έχω καταλάβει κάτι λάθος; Μήπως ούτε αυτό δουλεύει και είναι
> ακόμα χειρότερο από τα molex-to-sata;

χειρότερο δεν είναι αλλά μπορεί κάλλιστα να τα τοποθετήσεις και παρόλα
αυτά να μην έχεις hot plug

Ο λόγος είναι πως ο ειδικός sata power connector είναι αναγκαία
συνθήκη για να έχεις hot-plug αλλά όχι και ικανή (πρέπει και ο δίσκος
και το m/b και ο kernel να υποστηρίζουν hot-plug).

Αυτά με βάση τη wikipedia στην οποία δίνονται κάποιες εξηγήσεις για το
λόγο που θες sata power connector οι οποίες είναι απολύτως ταιριαστές
με τις σπουδές και την εμπειρία μου στα ηλεκτρονικά.

Για τους περίεργους:
Ο πλέον διαδεδομένος τρόπος να έχεις hot plug (αν όχι ο μοναδικός)
απαιτεί πρόβλεψη στο βύσμα ώστε η γείωση να συνδέεται πρώτη και να
αποσυνδέεται τελευταία. Τυπικά αυτό το πετυχαίνεις πολύ απλά με ένα
βύσμα που μπαίνει και βγαίνει με προβλεπόμενη πορεία (όχι π.χ. πότε με
0 μοίρες και πότε με 10 μοίρες κλήση) και έχει πιο μακρύ το
ποδαράκι/γραμμή της γείωσης (θα το δείτε και στις φωτό των sata power
connectors)