RAID synexeia (device sequence & grub)

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Fri Jul 18 11:02:03 EEST 2008

Υπάρχει πιθανότητα ο πρώτος δίσκος να χτυπήσει μεν, αλλά το σύστημα να
τον βλέπει; Έτσι θα υπάρχει ένας /dev/sda ή (hd0) ο οποίος θα είναι
unbootable. Το BIOS άραγε θα μπορέσει σ᾽ αυτή την περίπτωση να
μπουτάρει από το (hd1); Αν ναι, ο grub πρέπει να ξέρει τότε ότι
πρέπει να μπουτάρει από το (hd1,0).

Μια λύση είναι βέβαια το
root(hd1,0)
setup(hd1)
όπου ο grub του δεύτερου δίσκου θα μπουτάρει από το δεύτερο δίσκο αν ο
δεύτερος δίσκος εξακολουθεί να είναι δεύτερος δίσκος, και από τον
τρίτο δίσκο αν ο πρώτος δίσκος δεν «φαίνεται» καθόλου. Φαίνεται να
δουλεύει σε όλες τις περιπτώσεις (με την προϋπόθεση ότι το bios
καταφέρνει να μπουτάρει το mbr), απλώς μοιάζει λίγο χαζό.

(Άσχετο: αυτοί που αποφάσισαν να αριθμήσουν δίσκους και partitions στο
grub όπως τα αρίθμησαν, ξέρετε τι είχαν πάρει ώστε να ξέρω κι εγώ να
τ᾽ αποφεύγω;)

Ο V13 έγραψε:
> Tsoyk. Dedomenoy toy oti o diskos apo ton opoio tha diabazei to grub
> tha einai panta o (hd0) tote to root tha prepei na'nai se ola "root
> (hd0,0)". Me ayto to tropo otan o X diskos ginei hd0 tha bootarei
> kanonika. Ara:
>
> root (hd0,0)
> setup (hd0)
> setup (hd1)