RAID synexeia (device sequence & grub)

Haris Alatas haris at crack.gr
Thu Jul 17 19:44:56 EEST 2008

Antonis Christofides wrote:
> Γεια σας,
>
> βάζω τρεις ολόιδιους δίσκους sata σε ένα μηχάνημα, και γίνονται sda,
> sdb, sdc. Τώρα το ερώτημα είναι: ποιος είναι ο sda, ποιος ο sdb, και
> ποιος ο sdc; Με άλλα λόγια, αν είναι RAID5, χαλάσει κάποιος απ᾽ τους
> τρεις, και πάει σε degraded mode, πώς μπορώ να ξέρω ποιον δίσκο πρέπει
> να αντικαταστήσω χωρίς να χρησιμοποιήσω στηθοσκόπιο;

Του φρονίμου τα παιδιά...
Όταν στήσεις αυτό το σύστημα να είσα σίγουρος ότι έχεις πανω καρτελάκια
(στα πλάγια) ποιος δίσκος είναι ποιος. Όχι το serial number και άλλα
τέτοια πράγματα που χρειάζονται νοημοσύνη. Απλά πράγματα: SDA , SDB, SDC
Οπότε όταν χτυπήσει και βρίσκεσαι μέσα στον πανικό, να αποφύγεις εύκολα
την βλακεία.
Φυσικά αν για οποιονδήποτε λόγο συμβεί οποιοδήποτε συμβάν και οι δίσκοι
αλλάξουν σειρά, τότε θα διορθώσεις και πάλι τα καρτελάκια.

Χάρης