Apories FreeBSD apo xristi Debian

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Mon Jul 7 11:05:49 EEST 2008

Antonis Christofides wrote:
> Τον τελευταίο καιρό, που έπρεπε να ρημπούτ το σέρβερ κάθε εβδομάδα
> λόγω των βαλνεραμπίλιτιζ του κέρνελ, κάποια στιγμή αναρωτήθηκα: μήπως
> είμαι μ*****ς? Και τώρα που έρχονται καινούργιοι δίσκοι και θα πρέπει
> να κάνω ένα μεγάλο χάρντγουεαρ απγκρέιντ σκέφτηκα μήπως το συνδυάσω.
>
> Οι απορίες μου είναι, υποθέτω, αυτές που κάθε χρήστης Debian θα είχε
> αντιμετωπίζοντας το ίδιο ερώτημα:
>
> 1) Θα θέλει όντως λιγότερη συντήρηση ο server? (για να πάρετε μια ιδέα
>    τι κάνει, τρέχει bind, exim, apache2, zope+plone, django,
>    postgresql, openldap, samba, nfs)

> [...]
Πολύ γρήγορες απαντήσεις:

- Κάθε server χρειάζεται τη συντήρηση του. Δεν ξέρω πως ορίζεις εσύ το
λιγότερο, έχω debian server και δεν το θεωρώ δυσκολότερο να τον κρατάω
ενημερωμένο.
- Για κάθε security update που χρειάζεται το base system, βγαίνει
security advisory και μπορείς να εγκαταστήσεις άμεσα binary updates μέσω
του freebsd-update (σκέψου του σαν να κάνεις apt-get update && apt-get
upgrade, αλλά για το βασικό σύστημα και όχι για τις υπόλοιπες εφαρμογές
που έχεις εγκαταστήσει)
- Για κάθε extra πρόγραμμα (από τα ports) υπάρχουν πολύ συχνές
αναβαθμίσεις. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το πρόγραμμα portaudit το οποίο
όταν βρεθεί κενό ασφάλειας σε κάποιο από τα εγκατεστημένα σου ports, σου
στέλνει email και σου υπενθυμίζει ότι χρειάζεσαι αναβάθμιση. Υπάρχουν
επίσης διάφορα προγράμματα (π.χ. portupgrade) που αναλαμβάνουν αυτόματα
την αναβάθμιση.
- Υπάρχουν πράγματι αυτόματα dependencies, είτε εγκαθιστάς από binary
packages, είτε μέσω source από το σύστημα Ports. Γενικά συνίσταται η
εγκατάσταση από Ports, ειδικά ένας server δεν έχει ιδιαίτερα πολλά ή
μεγάλα ports, και έτσι δεν είναι τόσο χρονοβόρα η εγκατάσταση όσο π.χ.
ένα desktop.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, δες εδώ:

http://www.freebsdgr.org

όπου θα βρεις το ελληνικό Handbook, και ένα δικό μου βιβλίο (in
progress) και θα σου λυθούν πολλές απορίες.