Φορητοι κ Σβηστα

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Jan 30 12:44:09 EET 2008

On Wed, 2008-01-30 at 11:41 +0200, Panos DEMIRIS wrote:
> Κύριοι,
> προσπαθώντας να βρώ φορητο Η/Υ απο 500-700 € στα πιο γνωστα eshops βρήκα
> μονο μια εταιρεία που τα παραδίδει χωρίς λειτουργικό . Ολες οι υπόλοιπες
> τα δινουν με το γνωστό λειτουργικό .

Με είχε απασχολήσει στο παρελθόν το συγκεκριμένο ζήτημα. Μετά από σκέψη
κατέληξα ότι ως καταναλωτή δεν με συμφέρει να αγοράσω μια συσκευή, είτε
αυτή είναι φορητός, είτε κινητό, είτε router, είτε φωτογραφική μηχανή
χωρίς λειτουργικό ή firmware, θεωρώντας πως σε μια τέτοια περίπτωση η
εταιρία που πουλά το προϊόν δεν θα είναι σε θέση να μου προσφέρει
ολοκληρωμένη κάλυψη μέσω της εγγύησης.

Αυτές είναι απλά σκέψεις. Δεν έχω ψάξει νομικά το ζήτημα. Αν το έχεις
ψάξει ή αν, εφόσον έχεις βρει κάποια εταιρία που πουλάει φορητούς Η/Υ
χωρίς λειτουργικό, έχεις ρωτήσει αν υπάρχει διαφορά στην εγγύηση, θα με
ενδιέφερε πολύ να μάθω τι συμβαίνει.

Υπόψιν, ότι δεν αναφέρομαι στο αν το λειτουργικό είναι πχ της Microsoft
ή της RedHat, αλλά μόνο στο αν ο φορητός έχει ή όχι λειτουργικό "από τη
μάνα του", οπότε καλό είναι να μην μπερδεύουμε την περίπτωση «χωρίς
λειτουργικό» με οτιδήποτε έχει να κάνει με το Linux. Επίσης, δεν εξετάζω
το θέμα με βάση την ευκολία αλλαγής λειτουργικού ή firmware κτλ.

> Θεώρησα ότι αυτό αντιτίθεται στους κανονες περί προστασίας του
> καταναλωτή, είναι αντίθετο στην προσωπική μου τεχνολογική ανάπτυξη
> διαμέσου πειραματισμού μου στα λειτουργικά συστήματα, ορθότερο δε κατά
> την άποψή μου θα ήταν, να τα παραδιδουν χωρίς λειτουργικό και να μου
> προτείνουν το γνωστό . Ασχετως που εγώ θα βάλω slack .

Ο καθένας μας έχει τα «πιστεύω» του, αλλά όταν μια εταιρία πουλάει ένα
προϊόν, πρέπει αυτό να δουλεύει, δηλαδή να κάνει όσα αναγράφονται στη
συσκευασία. Αυτό, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν μπορεί να γίνει
χωρίς software. Πχ ένα router χωρίς firmware δεν είναι router.

Με την ίδια λογική θα μπορούσε κάποιος να ζητήσει έναν φορητό χωρίς BIOS
επειδή «δεν πάει» πχ την Award ή αυτοκίνητο χωρίς ζαντολάστιχα, επειδή
αυτά του εργοστασίου αντιτίθενται στις απόψεις του περί τεχνολογικής
ανάπτυξης.

> [...]
> Ευρωπαικής Ενωσης και ανέφερα οτι η υποχρέωση αγοράς λειτουργικού μαζί
> με τον φορητό αντίκειται κατά την άποψή μου με τη
> Συνθήκη ίδρυσης της ΕΕ - Μερος 3ο Πολιτικές της Κοινοτητας - Τιτλος VI
> Κανονες για τον Ανταγωνισμό - Κεφάλαιο 1 Κανόνες για τον Ανταγωνισμό  -
> Αρθρα 81 & 82 **.
>
> Δεν ξέρω αν κάποιος απο σας έχει ενεργήσει ανάλογα κ' δεν είμαι νομικός,
> περιμένω απάντηση τους σε 8 ημέρες και θα σας κοινοποιήσω την απάντηση .
> Αν έχει κάποιος κάποια σκέψη ή έχει κάνει κάτι ανάλογο ή θέλει να κάνει,

Προσωπικά θα με ενδιέφερε πάρα πολύ η απάντησή τους, οπότε, εάν τη
λάβεις, παρακαλώ να την κοινοποιήσεις αν είναι δυνατόν.

Ευχαριστώ