/home backup

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Feb 25 17:51:14 EET 2008

George Notaras wrote:

> Πριν από 2-3 μήνες γύρισα 2 μεγάλα partitions από xfs σε ext3 και ο
> λόγος ήταν για να μπορώ να έχω πρόσβαση στα αρχεία από windows μέσω του
> explore2fs και της μετεξέλιξής του, το virtual volumes.

Εντάξει... όπως είχα ακούσει και σε μια ταινία, «το να πιάσει κανείς
πάτο δεν είναι εύκολη υπόθεση». Απαιτεί προσπάθεια!

Τελικά, για να αποκτήσω πρόσβαση στα data μου, τα οποία βρίσκονται σε
filesystems που δεν αναγνωρίζονται από τα Windows, αφού με τις
υπάρχουσες λύσεις δεν είδα φως (κι όπου είδα, δυστυχώς δεν μπορώ να τις
εμπιστευτώ ακόμα) κατέληξα να τρέχω στα Windows ένα Linux virtual
machine (δικτυωμένο σε bridged mode με τον host) ως system service μέσω
του VMware Server, στο οποίο είναι προσαρτημένοι οι φυσικοι δίσκοι του
host, ώστε τα data από ορισμένα partitions να γίνονται διαθέσιμα στα
Windows μέσω SAMBA.

Μέχρι τώρα τα φυσικά partitions (τα οποία *δεν* χρησιμοποιούνται από τα
windows ή από άλλο VM) τα κάνω mount στο VM ως read-only, αλλά θα
χρειαστώ και write access κάποια στιγμή. Όποιος γνωρίζει ότι κάτι μπορεί
να πάει στραβά, τον παρακαλώ να γράψει σχετικά.

Η συγκεκριμένη λύση, έστω και με ένα VM με 32ΜΒ RAM, είναι η αθλιότερη
που θα μπορούσε να υπάρξει (ο πάτος που λέγαμε), αλλά είναι η μοναδική
που δίνει πρόσβαση από τα Windows σε οποιοδήποτε FS μπορεί να
αναγνωριστεί από το Linux. Φυσικά, δεν την έχω δοκιμάσει αρκετά, οπότε
δεν μπορώ και να την προτείνω. Απλά το αναφέρω.

Επομένως, για ποιο interoperability κτλ μπορούμε να μιλάμε όταν η
πρόσβαση στα data βρίσκεται σ'αυτά τα οικτρά επίπεδα?! Χίλιες φορές να
είχα ξοδέψει το χρόνο μου βλέποντας youtube...