/home backup

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Tue Feb 19 20:15:54 EET 2008

On Tue, 2008-02-19 at 17:37 +0200, Michael Iatrou wrote:

> Χμ, προσωπικά, όταν κάνω restore ένα backup δεν θέλω να έχω «περίπου» ό,τι
> είχα πριν, θέλω να έχω *ακριβώς* ό,τι είχα πριν (μαζί με τα thumbnails, τα
> ogg/flac files κλπ).

Σίγουρα αυτό είναι και προσωπικό θέμα του καθενός. Στο home μου οι
κατάλογοι downloads/, tmp/, .thumbnails/ και οπουδήποτε σώζει τα indexes
το οποιοδήποτε desktop search πρόγραμμα είναι τα πρώτα που αποκλείονται
από το backup. Συνήθως, η αξία των περιεχομένων των παραπάνω καταλόγων
είναι πολύ μικρότερη το χρέος αποθηκευτικού χώρου που δημιουργεί το
backup τους.

> Γιατί αφενός οτιδήποτε ανήκει στον USER πρέπει να βρίσκεται κάτω από
> το /home/USER και αφετέρου γιατί καθένας έχει προσωπικό γούστο για το πως
> θέλει να οργανώνει μέσα στο homedir του τα αρχεία του.

Προσωπικά θα ήθελα να αποθηκεύω αρχεία σε ένα shared file repository
ώστε να τα μοιράζομαι με άλλους πιθανούς χρήστες του ίδιου Η/Υ ή με
άλλους Η/Υ του τοπικού δικτύου, αλλά ταυτόχρονα να μπορώ να τα οργανώνω
όπως θέλω, ανεξάρτητα από τους υπόλοιπους χρήστες. Αυτό σε κάποιο βαθμό
συμβαίνει, πχ με τις φωτογραφίες και τη χρήση προγραμμάτων όπως
fspot/picasa κτλ, αλλά θα ήταν καλό να υπάρχει μια πιο γενική λύση. Λίγα
ακόμα metadata για κάθε αρχείο δε νομίζω να βλάπτουν κανέναν.

> Αλήθεια, τι μέγεθος έχουν τα tarballs και πού τα αποθηκεύεις;

Μόνο το μέγεθος του archive του /home ξέφευγε, παρόλο που δεν περιείχε
αρχεία audio/video/images κτλ, αλλά μη φανταστείς κάτι το εξωπραγματικό.
Τα backups των άλλων καταλόγων δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο.

Όπως και να 'χει, ο παραπάνω τρόπος backup είναι άθλιος και το μόνο που
εξυπηρέτησε ήταν να γλιτώσω από το option "--incremental" του tar.