Remote KVM

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Thu Dec 4 19:39:44 EET 2008

Antonis Christofides wrote:
> Ο σέρβερ μου φιλοξενείται από κάποιους άλλους και δεν έχω κλειδιά.
> Θέλω να μπορώ να τον reboot χωρίς να ανησυχώ ότι θα κολλήσει (όπως
> έγινε τις προάλλες, και μέχρι να καταφέρω να του βάλω χέρι είχα πλάσει
> κάτι τρελά σενάρια για το πού μπορεί να κόλλησε, γιατί έχει soft
> RAID5, LVM και δεν συμμαζεύεται· τελικά είχε κολλήσει για κάποιο λόγο
> στο shutdown, το startup δεν παρουσίασε το παραμικρό).
>
> Είδα κάτι λύσεις KVM over IP, που φαίνονται ακριβούτσικες (δεν είδα
> τιμή).
Αυτά είναι για Windoze :) serial console FTW (η αν έχεις "ενήλικο"
server, LOM / iLOM).
> Χρειάζομαι όμως και remote power ή remote reset switch (ή και
> το δύο).

Όσα LOM έχω δουλέψει είχαν υποστήριξη για remote power control. Χωρίς
xLOM μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάτι σαν αυτό:
http://www.linuxdevices.com/news/NS7139308230.html

> Τι λύσεις υπάρχουν, πόσο εύκολες και σε τι τιμές, και πού μπορώ να βρω
> κατάλληλο εξοπλισμό;
Για Ελλάδα δεν έχω ιδέα αλλά όλο και κάποιος Ρικούδ^Wάλλος θα έχει υπ'
όψη του. Οι τιμές είναι σχετικές...
>  Πρόκειται για PC (με Debian, αν και δεν νομίζω
> ότι παίζει ρόλο). Αυτά περί serial console που γράφονται σε ένα άλλο
> thread είναι ενδιαφέροντα, αλλά υποθέτω πως δεν θα βλέπω εκεί μηνύματα
> του bios ε;
Δυστυχώς όχι. Υπάρχουν κάποιες λύσεις και γι' αυτό στην αγορά αλλά
μάλλον δε θες να το τραβήξεις τόσο μακριά - αν *χρειάζεσαι* τέτοια
λειτουργικότητα ψάξε για server με Lights-Out Management (LOM).
> Τουλάχιστον θα βλέπω τα μηνύματα του grub;
Αυτό ναι.
> Υπάρχει κάπου ένα howto;

Όχι - υπάρχουν πολλά: http://www.google.co.uk/search?q=linux+serial+console

Καλή διασκέδαση!