Remote KVM

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Dec 4 18:03:04 EET 2008

Ο σέρβερ μου φιλοξενείται από κάποιους άλλους και δεν έχω κλειδιά.
Θέλω να μπορώ να τον reboot χωρίς να ανησυχώ ότι θα κολλήσει (όπως
έγινε τις προάλλες, και μέχρι να καταφέρω να του βάλω χέρι είχα πλάσει
κάτι τρελά σενάρια για το πού μπορεί να κόλλησε, γιατί έχει soft
RAID5, LVM και δεν συμμαζεύεται· τελικά είχε κολλήσει για κάποιο λόγο
στο shutdown, το startup δεν παρουσίασε το παραμικρό).

Είδα κάτι λύσεις KVM over IP, που φαίνονται ακριβούτσικες (δεν είδα
τιμή). Χρειάζομαι όμως και remote power ή remote reset switch (ή και
το δύο).

Τι λύσεις υπάρχουν, πόσο εύκολες και σε τι τιμές, και πού μπορώ να βρω
κατάλληλο εξοπλισμό; Πρόκειται για PC (με Debian, αν και δεν νομίζω
ότι παίζει ρόλο). Αυτά περί serial console που γράφονται σε ένα άλλο
thread είναι ενδιαφέροντα, αλλά υποθέτω πως δεν θα βλέπω εκεί μηνύματα
του bios ε; Τουλάχιστον θα βλέπω τα μηνύματα του grub; Υπάρχει κάπου
ένα howto;