debian-adsl2+: λάθος πακέτα από router, υπάρχει σχέση με λειτουργικό?

Ilias Paraponiaris paraponiaris at yahoo.com
Tue Sep 25 15:34:24 EEST 2007

Νίκο καλησπέρα,
μάλλον ξεφεύγω απο τη θεματολογία της λίστας διότι είμαι μάλλον
πεισμένος ότι δεν φταίει το λειτουργικό αλλά η επικοινωνία ανάμεσα στον
δικό μου router και σε αυτόν της ΟΝ.
On Mon, 2007-09-24 at 18:20 +0300, ndemou at gmail.com wrote:

> Να φταίει 100% το λειτουργικό το θεωρώ απίθανο.
και εγώ αυτό πιστεύω, άλλωστε με otenet στο γραφείο και το debian και το
ubuntu παίζουν άψογα και ο router/modem της intracom στήθηκε 1 φορά πριν
2 χρόνια και έκτοτε δεν το έχω αγγίξει!!!
> Ίσως όμως κάποια
> εφαρμογή σου να πουσάρει ένα όχι και τόσο αξιοπρεπές router πέρα απο
> τα όρια του (π.χ. πολλά φθηνά router κλωτσάνε αν κάνεις πάρα πολλές
> συνδέσεις ταυτόχρονα - λέγε με p2p).
Να πω ότι δεν ζορίζω και τόσο πολύ τα πράγματα...
ίσως η iptv να είναι η ποιο σκληρή χρήση, αλλά αυτή την προσφέρει στο
πακέτο η ON
> Σε κάθε περίπτωση όμως μπορείς ίσως να δουλέψεις μια μέρα με ένα
> live-CD και να δεις τι θα συμβεί?

> σου είπε τι ακριβώς εννοεί όταν λέει λάθος πακέτα?
όχι δεν μου είπε, φαντάζομαι πακέτα που φθάνουν κατεστραμμένα πλήρως ή
εν μέρει στον προορισμό τους...
σε αυτό το νήμα
(http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=123348&page=4) δίνεται μια
ενδιαφέρουσα ανάλυση:
«Καταρχάς υπάρχουν δύο επίπεδα δικτύωσης που μας ενδιαφέρουν στην
σύνδεση μας (γενικά είναι πολύ παραπάνω άλλα τα υπόλοιπα αυτή την στιγμή
δεν μας απασχολούν). Το πρώτο είναι το ATM που έχει να κάνει με την ADSL
σύνδεση και ότι αυτό συμπεριλαμβάνει, π.χ.: συγχρονισμός, attenuations,
ταχύτητα που "κλειδώνει" το modem, κ.λπ., κ.λπ... Σε αυτό το επίπεδο
θεωρητικά, τα δύο adsl modems θα πρέπει να τα "βρουν" στην ταχύτητα που
θα συγχρονίσουν με βάση την ποιότητα της γραμμής. Αφού αυτά ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΝ
με αυτή την διαδικασία θα έρθει το δεύτερο επίπεδο που μας ενδιαφέρει,
το TCP/IP, και θα αρχίσει να στέλνει και να δέχεται πακέτα [...]. Τι
γίνεται τώρα, το TCP/IP δεν "κλειδώνει" από πριν σε μία ταχύτητα αλλά
κατά την διάρκεια των μεταδόσεων πακέτων προσπαθεί να προσαρμοστεί στην
μέγιστη δυνατή (στιγμιαία) ταχύτητα. Πρακτικά αυτό που κάνει είναι να
στέλνει όσα περισσότερα πακέτα μπορεί, μέχρι η γραμμή να "σκάσει" (!).
Όταν πλέον αντιληφθεί ότι ο απέναντι δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή
την ταχύτητα (και αυτό γίνεται βλέποντας ότι πολλά πακέτα χάνονται ή
φτάνουν "χαλασμένα") αρχίζει και κατεβάζει μέχρι να αποκατασταθεί η ορθή
λειτουργία και πάλι από την αρχή (πολύ χοντρικά η περιγραφή).
Με βάση αυτά, το μόνο που μπορώ εγώ να συμπεράνω ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ
ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ (!!!), είναι ότι για κάποιο λόγο, η γραμμή ή το modem μας ή
το modem απέναντι δεν μπορεί να δεχτεί/στείλει με τους ρυθμούς που έχει
κλειδώσει το ATM (adsl) - τουλάχιστον για την συγκεκριμένη χρονική
στιγμή - και αρχίζει και ρίχνει του θανατά την ταχύτητα.
Το θέμα εδώ είναι το εξής: γιατί το ATM επίπεδο από μόνο του δεν το
διαχειρίζεται αυτό? Αν για παράδειγμα έχει πρόβλημα η γραμμή για κάποιον
λόγο, γιατί δεν αποσυνδέεται και να ξανασυνδεθεί από μόνο του; Αν το
πρόβλημα δεν έγκειται εκεί, ποιος φταίει; Το modem μας (to pirelli)
φρικάρει και αρχίζει και τα κάνει μπάχαλο ή φταίει το απέναντι modem /
router / δίκτυο της on; Και αν φταίει το δίκτυο της ON γιατί το modem
μας δεν μπορεί να προσαρμοστεί καταλλήλως ώστε να μην χρειάζεται να
κάνουμε εμείς reset;»