ATI radeon mobility x1400 drivers for debian

Giorgos D. Pallas gpall at ccf.auth.gr
Tue Sep 11 11:18:24 EEST 2007

Nikos Kouvaris wrote:
> το laptop μου ειναι το siemens Amilo Pi 1356 και φοραει καρτα γραφικων
> ATI radeon mobility x1400
>
> την περασμενη μολις εβδομαδα εβαλα λειτουργικο συστημα Debian 4.0 testing.
>
> απο την επισημη σελιδα της ΑΤΙ κατεβασα τους οδηγους της καρτας και
> εκανα ό,τι ακριβως συμβουλευει η εταιρια στην ιστοσελιδα της.
> η εγκατασταση απο ο,τι καταλαβα αλλαζει και το αρχειο  /etc/X11/xorg.conf.
> Αποτελεσμα..... οταν εκανα reboot τον υπολογιστη δε μπορουσε να
> φορτωσει το γραφιοκο περιβαλλον.
> Φρικαρησα και ξαναεκανα φορματ (ειμαι αρχαριος στο linux και δεν ηξερα
> [...]

ο πανικός σπανίως είναι καλός σύμβουλος, και αυτή δεν ήταν μια από τις
περιπτώσεις ;-)
Θα μπορούσες να ξαναφορτώσεις το γραφικό περιβάλλον πριν από την
εγκατάσταση των drivers αν αποκαθιστούσες το παλιό /etc/xorg.conf, που
αν δεν κάνω λάθος το κρατάει backup πριν κάνει ό,τι κάνει το πρόγραμμα
της ATI (σαν /etc/xorg.conf.old ή κάπως έτσι).

Αφού έκανες την εγκατάσταση, έτρεξες το 'aticonfig'; Αυτό παίρνει και
σου αλλάζει δεόντως το xorg.conf.

Συνοψίζοντας, για τις δοκιμές σου πρέπει να ξέρεις τα εξής: Όπως είσαι
τώρα που παίζει το X περιβάλλον, πάρε να έχεις το xorg.conf στο home
σου: cp /etc/xorg.conf ~yourusername/

Mετά μπορείς να ξανατρέξεις το πρόγραμμα εγκατάστασης της ATI, να
τρέξεις και το aticonfig (όλα αυτά από περιβάλλον X-windows), μετά κάνε
logout και restart τον x-server, ή αν δεν ξέρεις πως γίνεται αυτό, κάνε
reboot. Aν δεν σηκωθούν τα X, είτε θα βλέπεις μπαρμπούτσαλα στην οθόνη,
είτε θα σε γυρίσει σε text console. Δεν πανικοβάλλεσαι ακόμα, κάνεις μια
cp /var/log/Xorg.0.log ~yourusername  για να έχεις το αποτυχημένο log -
εκεί μέσα φαίνεται γιατί δεν μπόρεσες να σηκώσεις X.

Μετά αποκατάστησε το παλιό xorg.conf: cp ~yourusername/xorg.conf
/etc/xorg.conf, και κάνε restart τα Χ, ή reboot. Aν τα X επανέλθουν, ΟΚ,
αν όχι, μπορείς να πανικοβληθείς.

Όπως και να έχει, τσέκαρε τί λεει το αποτυχημένο xorg.log και να
καταφέρεις να βγάλεις κάτι, ΟΚ, αν όχι, στείλτο μια στη λίστα μπας και
δούμε τί έχει το έρμο και ψοφάει...

Γ.